کد خبر: 1205504
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
برخی کاربران از فلسفه شب یلدا و آیین و رسوم آن قلم زدند. برخی دیگر در این شب یاد مردم مظلوم فلسطین بوده و آرزو کردند که هر چه سریع‌تر خنده بر لبان کودکان غزه بنشیند

جوان آنلاین: با فرارسیدن آخرین روز پاییز و شب یلدا کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی از این شب و حال و هوای آن نوشتند. برخی کاربران از فلسفه شب یلدا و آیین و رسوم آن قلم زدند. برخی دیگر در این شب یاد مردم مظلوم فلسطین بوده و آرزو کردند که هر چه سریع‌تر خنده بر لبان کودکان غزه بنشیند. کاربران همچنین اقدام آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، در بازدید سرزده از یک پادگان و گذراندن شب یلدا با سربازان را ستودند و آن را حرکتی ارزشمند دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


محسن رضایی:
وَاللَّیلِ إِذَا عَسْعَسَ؛ سوگند به شب، آنگاه که به نهایت [خود]رسد». (تکویر: ۱۷) آقایان طالبان؛ چرا فکر می‌کنید شما اسلام را از دیگران بهتر می‌شناسید شب یلدا می‌تواند منجربه تأمل و توجه بیشتر انسان‌ها به قسم‌های قران مجید و حکمت‌های آن شود. #یلدا مبارک #قرآن
محمدجعفر محمدزاده:
در اندیشه ایران فرهنگی شب یلدا را برای یک دقیقه درازتر جشن نمی‌گیرند، بلکه به پیشواز فردایی می‌روند که یک دقیقه روشنایی آن بیشتر است. نور در حکمت و اندیشه ایرانی چنان جایگاه ویژه‌ای دارد.
مصطفی رضایی:
وقتی از دولت مردمی و رئیس‌جمهور مردمی صحبت می‌کنیم یعنی همین که شب یلدا را نه کنار خانواده بلکه در کنار سربازان یک پادگان جشن بگیری.
بانو کاشانی:
شب یلدا دعا کنید خنده برای همیشه رو لب‌های بچه‌های غزه بیاد.
مجید میرزایی:
همین طور که دور هم جمع شدید برای شب یلدا خوبه بدونید یه مطالعه رو ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس انجام شده و میگه دورهمی‌های خانوادگی احتمال مرگ زود رس رو کاهش میده! حتی اگر به طور کلی تنها زندگی می‌کنید هر بار که با خانواده دور هم جمع بشید همین اثر رو روی شما داره! الهی شاد باشید همیشه.
اسماعیل آذری‌نژاد:
ارغوان دخترم گفت کمکم کن در مورد شب یلدا انشا بنویسم. گفتم بیا از زبان انار خاطراتش را بنویس از سال‌های دور. در قالب خاطره مقایسه‌ای کن شب یلدای گذشته را با امروزه. در گذشته انار سر سفره چه دوستانی داشت و الان چه چیز‌هایی جای آن‌ها را گرفته.
علیرضا اکبری:
تلویزیون از چند روز قبل به استقبال یلدا می‌رود. برای یلدا سنگ تمام می‌گذارد. شهرداری در و دیوار را پر می‌کند از بنر و بیلبورد یلدا، باز برانداز‌ها ادعا می‌کنند جمهوری اسلامی با این آیین مخالف است و ما از لج او یلدا می‌گیریم! جمهوری اسلامی دیگر چه کار باید کند این‌ها راضی شوند؟
سید تاج‌الدین ایزدگشب:
امشب که در کنار خانواده کرسی و سفره شب یلدا پهن کردید به فکر کسانی باشید که در سرمای سخت دور از خانواده امنیت ما را تأمین می‌کنند.
احسان شریف:
در کنار سفره‌های یلدا تون، اهالی و بچه‌های مظلوم فلسطینی فراموشتون نشه! سر سفره آن‌ها خبری از آجیل و شیرینی و میهمانی نیست هر چه که هست خاک و دود و انفجار و ویرانی و خون!
شهاب اسفندیاری:
به امید طلیعه نور از دل این تاریک‌ترین لحظات شب؛ به امید پایان شب سیاه اشغال‌گری و جنایت؛ به امید روز شادی کودکان فلسطین. #شب_چله #شب_یلدا
مهدی فضائلی:
شگفت‌انگیز اینکه شبی را برای حدود یک دقیقه بلندتر، اینگونه رنگارنگ، پرهیاهو و شاد برگزار می‌کنیم، اما دقایق و ساعت‌ها که بماند، روز‌ها و ماه‌های بسیار را بیهوده می‌گذرانیم و مفت هدر می‌دهیم! #یلدا_مبارک #شب_چله
فؤاد شمس:
همین چیزهاست که در طول هزاران سال ایران را حفظ کرده. وسط بدترین شرایط هم باید سنت‌های ملی و بومی خود را حفظ کنیم. در سخت‌ترین شرایط هم عید نوروز و جشن عروسی برگزار کردیم. وسط جنگ هم هندوانه یلدا را خوردیم. یلداتون پیشاپیش مبارک!
کیوان ساعدی:
دعوت از حسن ریوندی برای جشن شب یلدا در شبکه سه سیما، اتفاقاً بیانگر مخاطب‌شناسی و توجه به همگرایی و انسجام ملی در مدیران این شبکه است. نگوییم هزینه‌اش زیاد است؛ هر چقدر باشد، به خنداندن مردم می‌ارزد. جامعه و تلویزیون بدون طنز، محکوم به افسردگی است. به امید افزایش برنامه‌های طنز.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار