کد خبر: 1205256
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
تازه‌دامادی که در درگیری یکی از بستگان همسرش را به قتل رسانده بود، به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

جوان آنلاین: تازه‌دامادی که در درگیری یکی از بستگان همسرش را به قتل رسانده بود، به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
به گزارش «جوان»، ساعت ۲ بامداد ۲۴ مردادماه سال ۱۴۰۱، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن در جنوب تهران از مرگ مشکوک مرد زخمی پس از انتقال به بیمارستان باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در بیمارستان با جسد مرد ۳۰ ساله‌ای به نام فرمان روبه‌رو شد که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌های مأموران حکایت از آن داشت قاتل تازه‌دامادی به نام ایرج است که لحظاتی قبل با مقتول جلوی خانه خواهرزنش درگیر شده و او را به قتل رسانده است.
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران به سراغ خواهرزن قاتل رفتند و از او تحقیق کردند.
وی گفت: «دامادمان راضی نبود خواهرم به خانه‌ام بیاید و به او گفته بود به خانه من رفت و آمد نداشته باشد، اما امشب خواهرم به خانه‌ام آمد. ساعتی قبل هم شوهرش عصبانی با قمه‌ای که در دست داشت به خانه‌ام آمد و می‌خواست همسرش را کتک بزند. فرمان از بستگان نزدیک ماست و من به او خبر دادم تا مانع درگیری ایرج شود. وقتی فرمان به خانه من آمد، دامادمان او را با قمه زد و از محل فرار کرد.»
اظهار پشیمانی
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد قاتل پس از حادثه، محل زندگی‌اش را ترک کرده و به مکان نامعلومی گریخته است. بدین ترتیب ایرج تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت تا اینکه مدتی بعد به مأموران خبر رسید متهم به ارومیه گریخته و در آنجا زندگی مخفیانه‌ای را شروع کرده است. با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران با گرفتن نیابت قضایی راهی ارومیه شدند و متهم را بازداشت و به تهران منتقل کردند.
قاتل در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: «من و همسرم تازه با هم ازدواج کرده‌ایم و تا چندی قبل هم زندگی خوبی داشتیم. مدتی بود متوجه شده بودم او هر روز به خانه مجردی خواهرش در خیابان امامزاده حسن می‌رود، اما من دوست نداشتم همسرم به خانه خواهرش آمد و شد داشته باشد، به همین دلیل به او گفته بودم که به خانه خواهرش نرود، اما توجهی نمی‌کرد. چند روز قبل از حادثه، گوشی تلفن همراهی از کیفش پیدا کردم که به من گفت متعلق به خواهرش است. وقتی گوشی را بررسی کردم دیدم پسری به نام کامبیز چند باری با گوشی تماس گرفته است، خیلی عصبانی شدم و همسرم را تهدید کردم اصلاً به خانه خواهرش نرود.»
وی ادامه داد: «همسرم به حرف‌ها و تهدید‌های من توجهی نمی‌کرد و هر روز به خانه خواهرش می‌رفت، حتی شب‌ها هم دیر به خانه برمی‌گشت. شب حادثه متوجه شدم او هنوز خانه خواهرش است، عصبانی شدم و به آنجا رفتم تا او را بیاورم. آن شب قرص مصرف کرده بودم و حال خوبی نداشتم و وقتی هم مرد جوان از خانه خواهرزنم بیرون آمد به صورتم گاز اشک‌آور زد، فکر کردم مایع اسیدی به صورتم پاشیده است و با قمه ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. من قصد قتل نداشتم و حتی نمی‌دانستم او از بستگان نزدیک همسرم است.»
متهم پس از اعتراف، صحنه قتل را بازسازی کرد و اولیای دم هم در دادسرا برای او درخواست قصاص دادند. چندی قبل کیفرخواست متهم به جرم قتل عمد صادر شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. بنابراین متهم به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار