کد خبر: 1204287
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: دولت سیزدهم در دوره خدمت خود روزانه هشت پروژه مدرسه‌سازی با ۳۶ کلاس درس را آماده بهره‌برداری کرده است.

جوان آنلاین: شهریار خواجه صالحانی روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه احداث کرده و تا بهمن ماه امسال نیز یکهزار مدرسه دیگر تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی مجموع کلاس‌های درس تکمیل شده در ۹۰۰ روز دوره خدمت دولت سیزدهم تا بهمن ماه امسال را ۳۲ هزار کلاس درس اعلام و بر تامین زیرساخت آموزشی در کشور بر مبنای عدالت و نیاز مناطق تاکید کرد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به وجود ۲ هزار پروژه نیمه تمام مدرسه سازی با عمر بالای ۱۰ سال در مناطق مختلف ایران افزود: اتمام این پروژه‌ها از جمله اولویت‌های کاری دولت سیزدهم تعیین شده است.

استان اردبیل نیازمند پنج هزار کلاس درس است

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این آیین، خواستار جبران عقب‌ماندگی این استان در بخش تامین زیرساخت‌های آموزشی به خصوص کلاس درس شد و گفت: جبران کمبود کلاس درس یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت استان اردبیل تعیین شده است.

میرکمال الدین میرجعفریان تخصیص اعتبار برای تامین فضا‌های آموزشی را سرمایه گذاری برای آینده و آبادانی کشور خواند و افزود: برای تحقق عدالت آموزشی باید عقب ماندگی استان اردبیل در زمینه زیرساخت‌های آموزشی جبران شود.

وی با تاکید بر این که نباید دانش‌آموزان مستعد و نخبه به علت کمبود و یا نبود امکانات آموزشی از تحصیل و رشد علمی باز بمانند، اظهار کرد: در تامین زیرساخت‌ها، نباید تنها به شاخص جمعیت توجه شود و باید عقب ماندگی مزمن و تاریخی هم مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به کمبود زیرساخت‌های آموزشی و نامناسب بودن پراکنش آن با نیاز استان بیان کرد: استان اردبیل برای رسیدن به سطح استاندارد آموزشی، نیازمند احداث پنج هزار کلاس درس جدید است.

۳۷۰ پروژه مدرسه سازی در استان اردبیل فعال است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین اعلام کرد: هم اکنون ۳۷۰ پروژه مدرسه سازی، نماز خانه و احداث سالن ورزشی در این استان فعال است.

کلام الله صفری خواستار تامین اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها شد و گفت: تعداد زیادی از مدارس به خصوص در مرکز و شمال استان به علت تراکم بالای دانش آموزی، دو نوبته هستند.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت استان، شورای هماهنگی مدیران کل زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش در استان در حال شکل گیری است و همه مسائل این بخش از جمله تامین زیرساخت‌ها، در این شورا طرح و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: تامین و جبران عقب ماندگی تاریخی زیرساخت‌های آموزشی این استان نیاز به برنامه مدون دارد.

وی، تامین زیر ساخت آموزشی، اخذ سند مالکیت برای واحد‌های آموزشی، مولدسازی و تجاری سازی را جزو برنامه‌های مورد تاکید در نظام آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد.

صفری در ادامه از آماده شدن قرارداد تحویل شیر رایگان برای ۱۱۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: قرار است با تامین شیر رایگان از منایع مختلف داخل و خارج استان، هفته‌ای دو بار شیر رایگان به مقدار ۲۰۰ سی سی در اختیار کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی استان قرار گیرد.

تعهد مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل برای احداث ۳۰۰ واحد آموزشی تا سه سال آینده

رییس مجتمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل هم در این آیین از ساخت ۴۲۰ واحد مدرسه با یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در این استان توسط خیرین مدزسه ساز در ۲۴ سال گذشته خبر داد.

جواد قرآن نویس اضافه کرد: هم اینک ۲۵۰ پروژه مدرسه سازی با مشارکت خیرین در سطح استان اردبیل در حال ساخت و تکمیل است.

وی کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل را جدی خواند و این موضوع را دغدغه اصلی مسئولان این استان عنوان کرد و گفت: استان اردبیل با سرانه هشت متر مربع فضای آموزشی، فاصله زیادی دارد به طوری که تراکم بالای برخی کلاس‌ها، موجب افت کیفیت تحصیلی در این استان شده است.

رییس مجتمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل ادامه داد: قرار است در مدت سه سال یک هزار کلاس درست در استان اردبیل ساخته شود و بر این اساس، مجمع خیرین مدرسه ساز متعهد می‌شود که در این مدت، ۳۰۰ واحد مدرسه را با کمک خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان کند.

وی همچنین از آمادگی مجمع خیرین مدرسه ساز برای احداث یک واحد آموزشی مجهز برای معلولان خبر داد و افزود: این مجمع آمادگی دارد تا این مرکز را با آخرین تجهیزات مورد نیاز احداث کرده و در اختیار نظام آموزش و پرورش استان قرار دهد.

در این آیین، بهزاد محمدی خلفلو به عنوان مدیرکل جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل معرفی و از خدمات یک ساله سیداحد شیرین نژاد به عنوان سرپرست این مجموعه تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار