کد خبر: 1204183
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
سیدجواد حسینی، کارشناس مسائل سیاسی، گفت: اگر دولت آینده ملموسی را برای جامعه ترسیم کند در میزان مشارکت ارتقای خوبی خواهیم داشت.

جوان آنلاین: سیدجواد حسینی در «نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکار‌ها و چالش‌ها» اظهار کرد: در موضوع مشارکت با موانع و محرک‌هایی مواجه هستیم و این ۲ موضوع باید تفکیک شود. باید با توجه به زمان باقیمانده تا انتخابات صحبت کنیم که چگونه انتخابات درستی داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسینی ادامه داد: ما اکنون ظرفیت‌های سنتی را از دست داده‌ایم و البته ظرفیت‌های نوین را هم از دست دادیم. به عنوان مثال در ماجرای سال گذشته دانشگاه‌ها کمی آسیب دیدند؛ آیا دولت توانسته مشارکت دانشگاه را فعال کند؟ دانشگاه در امر مشارکت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه "دوگانه امنیت و مشارکت باید حل شود" ادامه داد: انتخابات بحث سیاسی است و در کشورمان بین مشارکت و امنیت باید راه سومی را پیدا کنیم. از سال ۷۶ تا ۱۴۰۰ مسئله مشارکت در انتخابات به اولویت تبدیل شد. باید در انتخابات تصمیم بگیریم مشارکت مهم است یا امنیت. به نظر می‌رسد نظر رهبری آن است که مشارکت مردم مبنای ما در انتخابات است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: مسئله دوم تصویری است از آنچه که نهاد‌های بزرگ ما برای مردم می‌سازند؛ آیا این تصویر مشارکت‌ساز است یا مشارکت ستیز؟ باید ادراک مخاطب را تحلیل کنیم. آیا مجلس در جایگاه خود دچار ارتقا شده یا خیر این موضوع در بحث مشارکت بسیار متن است.

حسینی افزود: هویت ملی مسئله دیگر ما است که در دهه نود به شدت برای ما اهمیت پیدا کرد. ما منافع ملی را نباید تبدیل به بازی‌های سیاسی کنیم. هویت ملی ما آسیب دیده است و ما اکنون دچار بدقواره‌گی هستیم. این بدقواره‌گی تصویر نظام را برای مردم بدشکل می‌کند و لذا باید بحث هویت ملی را الگوی اصلی کنیم.

او در ادامه تاکید کرد: به نظر من مشارکت در انتخابات بالا است. دولت اگر آینده ملموس و در دسترس برای جامعه ترسیم کند در میزان مشارکت ارتقای خوبی خواهیم داشت و اگر نتواند این کار را کند دچار مشکل می‌شویم.

سیدجواد حسینی افزود: جامعه و یا نسل z ما هیچ احساس و کنش سیاسی ندارد و مسئله تنها انتخابات نیست و ازدواج و آینده و موضوعات دیگر نیز شامل می‌شود. به نظرم موضوع رای اولی‌ها و نسل z را در فاصله دو سه ماه مانده به انتخابات نمی‌توانیم کاری کنیم چراکه این موضوع مسئله‌ای ۱۰ ساله است و بنابراین در انتخابات آینده نسبت به حضور دهه هشتاد‌ی‌ها نباید زیاد امید داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار