کد خبر: 1204147
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
تلخ‌ترین لیگ قهرمانان منچستریونایتد تمام شد
تیم تنهاگ برای صعود در هفته آخر نه‌تن‌ها باید بایرن‌مونیخ را شکست می‌داد، بلکه به تساوی کپنهاگن و گالاتاسرای نیز نیاز داشت. بااین‌حال با باخت یک بر صفر در اولدترافورد، داستان لیگ قهرمانان برای منچستر به پایان رسید و اصلاً کسی حواسش نبود که کپنهاگن میهمانش را با یک گل شکست داده و بعد از باواریایی‌ها راهی دور حذفی شده است
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: آخرین جدال اروپایی منچستریونایتد با تحقیر و ثبت رکورد‌های منفی به پایان رسید. مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، کام هواداران شیاطین‌سرخ را تلخ کرد، تا جایی‌که باعث شد آن‌ها نتایج ضعیف تیم‌شان در جزیره را فراموش کنند و در حسرت صعود به مرحله حذفی اروپا بمانند.
تیم تنهاگ برای صعود در هفته آخر نه‌تن‌ها باید بایرن‌مونیخ را شکست می‌داد، بلکه به تساوی کپنهاگن و گالاتاسرای نیز نیاز داشت. بااین‌حال با باخت یک بر صفر در اولدترافورد، داستان لیگ قهرمانان برای منچستر به پایان رسید و اصلاً کسی حواسش نبود که کپنهاگن میهمانش را با یک گل شکست داده و بعد از باواریایی‌ها راهی دور حذفی شده است. بایرن پنجمین پیروزی‌اش را به دست آورد و ۱۶ امتیازی شد. کپنهاگن هم با هشت امتیاز سهمیه دوم را از آن خود کرد. البته گالاتاسرای نیز به عنوان تیم سوم گروه نخست راهی پلی‌آف لیگ اروپا شد و این وسط سر یونایتد‌ها بی‌کلاه ماند.
قرمز‌های منچستر حتی به پلی‌آف هم نرسیدند و با کسب تنها چهار امتیاز از شش بازی بدترین آمار این باشگاه را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت کردند. همچنین دریافت ۱۵ گل در شش دیدار موجب شد شیاطین ضعیف‌ترین آمار تیم‌های انگلیسی در تاریخ این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کنند. اخراج تنهاگ بهترین خبری است که می‌تواند هواداران را خوشحال کند، ولی او به عنوان سرمربی من‌یونایتد هنوز مسئولیت مهمی را برعهده دارد: «بایرن همیشه، حتی زمانی که در بازی نیست و خوب بازی نمی‌کند، کلاس انفرادی کافی برای رقم زدن تفاوت در بازی را دارد و این همان چیزی است که اتفاق افتاد. اشتباهاتی داشتیم. برخی از بازیکنان از بقیه بیشتر مرتکب اشتباه می‌شوند و باید اصلاح شوند. در نهایت به اندازه کافی خوب نیستیم و می‌توانستیم بهتر باشیم، اما به صورت کلی خیلی خوب بازی کردیم و مستحق باخت نبودیم، اما بازی را باختیم. می‌خواهیم با همدیگر سازگارتر باشیم. به یک ثبات در تیم نیاز داریم. باید بتوانیم کل تیم را هماهنگ کنیم. باید تیم را بهتر کنم و این وظیفه من است. باید آن‌ها را راهنمایی کنم و البته بازیکنان نیز باید مسئولیت‌پذیرتر باشند. این واضح است که ترکیب ما عمق زیادی ندارد. گزینه‌های کافی برای تعویض روی نیمکت نیستند. یک ویژگی بزرگ بایرن همین است. آن‌ها بازیکنان خوبی روی نیمکت دارند. ما نیاز داشتیم از روی نیمکت به تیم انرژی بدهیم، اما گزینه‌ها برای این کار محدود بودند. حذف نشدیم، این اتفاق به دلیل ناکامی در بازی‌های قبل بود. همانطور که گفتم، نمایش خوبی داشتیم و مستحق باخت نبودیم. البته ما باید از این بازی‌ها درس بگیریم و می‌خواهیم در پایان فصل دوباره به لیگ قهرمانان بازگردیم.»
توماس توخل، سرمربی بایرن شرایط تیمش برای صعود مقتدرانه را تشریح کرد: «بازی کردن در اولدترافورد هیچ وقت آسان نبوده است. خوب کار کردیم و اجازه ندادیم حریف شانسی داشته باشد. این کار آسانی نبود، اما ما شایسته این پیروزی بودیم. منچستریونایتد باشگاه بزرگی است. وقتی شما این گروه را می‌دیدید، انتظار داشتید آن‌ها هم برای صعود رقابت کنند و به مرحله یک‌هشتم برسند، اما از روی تجربه می‌توانم به شما بگویم ما گروه خیلی سختی داشتیم. شرایط صعود ما با توجه به فاصله از دیگران مشخص بود، اما تمامی بازی‌ها دشوار و نزدیک بودند.»
تساوی آیندهوون و آرسنال هیچ تغییری در شرایط تیم‌های گروه دوم ایجاد نکرد. توپچی‌ها امیدوار بودند در هلند به آرامش برسند، اما توقف با نتیجه تساوی یک - یک مانع از تحقق این هدف شد. آرتتا، سرمربی تیم صدرنشین گروه در خصوص عملکرد شاگردانش گفت: «با وجود نداشتن تجربه، خیلی‌خیلی خوب رقابت کردیم و نتایج خوب و تجربیات بزرگی به دست آوردیم. در مجموع با پایان دادن به این مرحله به عنوان صدرنشین باید واقعاً خوشحال باشیم.» لانس با برتری ۲ بر یک مقابل سویا، سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ اروپا را به دست آورد. رئال دوباره یونیون برلین را برد تا با کسب ششمین برد متوالی اروپایی مقتدرترین صدرنشین لیگ قهرمانان لقب بگیرد. ناپولی نیز با تحمیل شکست ۲ بر صفر به براگا راهی دور حذفی شد. سهمیه لیگ اروپا نیز به براگا رسید. تقابل دو تیم اینتر و رئال‌سوسیداد گلی در پی نداشت تا صدرنشینی به سوسیداد برسد و شاگردان اینزاگی در رسیدن به صدر جدول ناکام بمانند. سرمربی اینتر با اشاره به این مسئله اظهار داشت: «می‌دانستیم با حضور در جایگاه دوم قرعه سخت‌تری خواهیم داشت. دوست دارم فقط لبخند روی لب همه باشد، چون بدون شکست صعود کردیم و برای سومین سال متوالی به مرحله یک‌هشتم رسیدیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار