کد خبر: 1203113
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
صهیونیست‌های جنایتکار برای آینده غزه، طرح‌هایی را پیشنهاد کرده اند و زمزمه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین، برای پذیرش این طرح‌های سازشکارانه نگران کننده است.

اختصاصی جوان آنلاین، منابع خبری از کار مشترک تشکیلات خودگردان فلسطین با ایالات متحده روی طرح غزه پس از جنگ گزارش دادند. مقامات تشکیلات خودگردان با اذعان بر غیرواقعی بودن هدف اسرائیل برای شکست کامل حماس، اعلام کردند که این گروه باید تحت یک ساختار حکومتی جدید به آن بپیوندد.
در همین راستا محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد: «نتیجه مطلوب بعد از ۷ اکتبر این است که حماس به شریکی کوچک در سازمان آزادیبخش فلسطین بدل شود، به نحوی که به ایجاد یک دولت مستقل و واحد فلسطینی در کرانه باختری، قدس و غزه کمک کند.» او همچنین با بیان عدم تقسیم‌پذیری فلسطینی‌ها گفت: «حماس قبل از ۷ اکتبر یک چیز است و بعد از آن چیز دیگری است. اگر آن‌ها آماده توافق هستند و پلتفرم سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین را بپذیرند، آنگاه فضایی برای گفتگو وجود خواهد داشت.»
همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در نشستی خبری با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفت که واشنگتن خواهان سیطره تشکیلات خودگردان بر غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ در غزه است. کامرون نیز ابراز داشت، با بلینکن درباره چگونگی احیای تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور توسعه طرحی که به آن اجازه می‌دهد، کنترل امور را در دست بگیرد، گفتگو کرده است.
البته تشکیلات خودگردان این طرح را مورد پذیرش قرار داده، تا جاییکه «احمد مجدلانی» عضو برجسته کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در گفتگو با مجله نیوزویک که در یکی از دفاتر دولتی در رام الله، مقر اداره فلسطین در کرانه باختری اشغالی انجام شد، گفت: در صورتی که جامعه بین‌المللی از بازسازی غزه حمایت کند و اسرائیل را به موافقت با راه‌حل ۲ دولتی سوق دهد، تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را برای یکپارچه‌سازی مجدد نوار غزه و کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خواهد پذیرفت.
مجدلانی اظهار داشت: ما برای برنامه‌های سیاسی اصلاحاتی از طریق انتخابات سراسری آزاد و دموکراتیک آماده هستیم. اگر اسرائیل به تشکیلات اجازه ندهد که درباره آینده نوار غزه تصمیم‌گیری کند، تشکیلات پای میز مذاکره نخواهد رفت.
وی گفت: ما پشت تانک‌های اسرائیلی بازنخواهیم گشت و این امر از طریق راه حل سیاسی انجام خواهد شد.
مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطینی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند به محض پایان درگیری‌های کنونی، اداره غزه را آغاز کند و می‌توان پس از یک «دوره انتقالی» یک تا ۲ ساله، انتخابات برگزار کرد.
گرچه ادعای برخی منابع اعلام می‌کند که اسناد محرمانه اسرائیل نشان می‌دهد که اشغال کامل غزه، بمباران و خارج کردن ساکنان غزه در دستور کار کودک کش‌ها است. براساس سند هفت صفحه‌ای صهیونیست‌ها تصمیماتی را اعلام کرده اند به عنوان نمونه؛ اشغال کامل غزه، بمباران و خارج کردن ساکنان غزه و انتقال موقت ساکنان به صحرای سینا و سپس بازگرداندن غربال شده جمعیت غزه به داخل غزه با گرفتن ضمانت‌ها و مشخص شدن این که این جمعیت بازگردادنده شده ارتباطی با مقاومت در فلسطین ندارد. بعد هم تکرار وضع اداره کرانه باختری در غزه به این معنا که همین طور که در کرانه باختری یک ترکیبی از ارتش اسرائیل و دولت خودگردان اداره می‌شود و امنیت تحت سیطره اسرائیل است و کرانه باختری به بیست قسمت جدا از هم تقسیم شده، همین فرمول را در غزه هم اجرا کنند و این سرزمین را بخش بخش کنند و برای هر بخش یک ترتیبات امنیتی مشترک میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان ایجاد کنند تا صهیونیست‌ها از مقوله مقاومت مسلحانه نجات پیدا کنند.
اما صهیونیست‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند چرا که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از جنگ در غزه جایی نخواهد داشت.
در همین راستا، منابع صهیونیستی فاش کردند که نتانیاهو در جلسات محرمانه در هفته گذشته اعلام کرده که تشکیلات خودگردان فلسطین نه تنها پس از پایان جنگ جایی در غزه نخواهد داشت، بلکه اصلا این تشکیلات در غزه نخواهد بود.
طبق گزارش منابع صهیونیستی، نتانیاهو این موضوع را به اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده نیز گفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار