کد خبر: 1202870
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
پایگاه پولیتیکو گزارش داده دولت آمریکا هر گونه پاسخ نظامی به نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ را اشتباه می‌داند.

جوان آنلاین: وبگاه پولیتیکو به نقل از دو مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داده مقام‌های دولت جو بایدن بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که حمله به نیروهای مسلح یمن (انصار الله) در شرایط فعلی گام اشتباهی است.

به گزارش تسنیم، این پایگاه خبری گزارش داد که مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در جلسات خود با جو بایدن نه گزینه‌ای در خصوص اقدام نظامی علیه نیروهای یمن به او ارائه داده‌اند و نه توصیه‌ای در این زمینه مطرح کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی خود علیه دشمن صهیونیست و همچنین اجرای تصمیم جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای عرب و دریای سرخ را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تا زمان توقف تجاوز به برادرانمان در غزه ادامه خواهد داد.

یحیی سریع گفت که یگان موشکی یمن مجموعه‌ای از موشک‌های بالستیک را به سمت اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرد.

پیش از این دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته بودند که عربستان از آمریکا خواسته تا برای واکنش به فعالیت‌های نظامی ارتش یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ خویشتنداری نشان دهد.

منابع آگاه این درخواست ریاض از واشنگتن را برای جلوگیری از تنش بیشتر عنوان کردند درحالیکه مدعی شدند که ریاض تا کنون از شیوه برخورد با این شرایط راضی بوده است.

یکی از منابع آگاه گفت: آنها آمریکایی‌ها را در اینباره و اینکه چرا جنگ غزه باید متوقف شود، تحت فشار گذاشتند.منابع مطلع بیان کردند حتی درحالیکه جنگ در غزه جریان دارد، عربستان به دنبال پیشبرد فرایند صلح یمن است و نگران هستند که این مساله از مسیر خود خارج شود.

رویترز همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از منابع آگاهی که آنها را نزدیک به ایران معرفی کرده، نوشت که حملات ارتش یمن بخشی از یک تلاش برای اعمال فشار بر آمریکا برای متوقف کردن جنگ اسرائیل در غزه است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چهار روز دیگه معلوم میشه!! خخخخخخخخ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار