کد خبر: 1202865
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ارتش آمریکا پس از سقوط یک هواپیمای "اوسپری" که منجر به کشته شدن هشت نیروی ارتش این کشور در نزدیکی ژاپن شد، اعلام کرد که ناوگان این مدل هواپیمای نظامی خود را در سراسر جهان متوقف می‌کند.

جوان آنلاین: ارتش آمریکا شب گذشته اعلام کرد که پس از سقوط مرگبار هفته گذشته در جنوب غربی ژاپن، به طور موقت کل ناوگان اوسپری خود را در سراسر جهان متوقف کرده است.

به گزارش ایرنا از کیودونیوز، ارتش آمریکا گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که یک "شکست احتمالی مواد" باعث حادثه ۲۹ نوامبر و کشته شدن هشت سرباز آمریکایی در هواپیمای اوسپری ۲۲ شده است.

در این بیانیه آمده است که توقف هواپیما‌های اوسپری نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا، زمان لازم را برای انجام تحقیقات کامل برای تعیین عوامل و دلایل سقوط و دریافت توصیه‌های لازم برای اطمینان از بازگشت ناوگان هواپیما‌های تیلت روتور (دارای موتور کج) به عملیات فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای نظامی چند منظوره وی-۲۲ اوسپری ارتش آمریکا با هشت سرنشین، چهارشنبه هشتم آذر در نزدیکی جزیره «یاکوشیما» ژاپن، سقوط کرد.

این هواپیمای نظامی چند منظوره وی-۲۲ اوسپری، هم توانایی برخاست و فرود عمودی به سبک بالگرد‌ها و هم امکان برخاست و فرود کوتاه به سبک هواپیما‌ها را دارد و به عنوان هواگردی طراحی شده که همزمان ویژگی‌های یک بالگرد متعارف و قابلیت پرواز سریع و دوربرد یک هواپیمای توربوپراپ را داشته باشد که در حال حاضر در اختیار نیروی دریایی آمریکا و ارتش ژاپن است.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن تنها یک روز پس از سقوط هواپیمای اوسپری در آب‌های کشورش گفت: ارتش آمریکا با وجود درخواست توکیو برای زمین گیر شدن موقت این هواپیما، پرواز‌های آن را ادامه می‌دهد.

اما سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا یک روز بعد در نشستی خبری گفت که از دریافت درخواست رسمی ژاپن برای لغو پرواز‌های هواپیمای اوسپری اطلاعی نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار