کد خبر: 1202798
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پیشنهاد حبیب احمدزاده برای ادامه‌دار شدن جایزه شهید غنی‌پور
طبیعتاً از تعطیلی هر رویداد فرهنگی باید اندوهگین شد، در بحث تعطیلی جایزه شهید حبیب غنی‌پور نیز، چون کاری برآمده از دل و متفاوت با جشنواره‌های دیگر بود، این ناراحتی بیشتر می‌شود

جوان آنلاین: شاید در جا زدن جایزه غنی‌پورکار را خراب کرده‌است، شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) بهتر است نویسندگانی را که تازه‌نفس‌تر هستند و خسته نیستند، به میدان چنین رویداد‌هایی بیاورد؛ باید نرم‌افزار جشنواره را به روز می‌کردیم.
حبیب احمدزاده، نویسنده درباره تعطیلی جایزه شهید غنی‌پور به تسنیم گفت: طبیعتاً از تعطیلی هر رویداد فرهنگی باید اندوهگین شد، در بحث تعطیلی جایزه شهید حبیب غنی‌پور نیز، چون کاری برآمده از دل و متفاوت با جشنواره‌های دیگر بود، این ناراحتی بیشتر می‌شود. وی با بیان این که این تعطیلی باید آسیب‌شناسی شود، گفت: باید ببینیم اهداف اولیه بنیانگذاران از برگزاری جایزه چه بوده‌است؟ این جایزه باید هر چند سال یک‌بار به روز می‌شد یا در همان سطح می‌ماند من اگر به عنوان تصمیم‌گیر در این زمینه نقش داشتم، قبل از اعلام تعطیلی سعی می‌کردم دلسوزان ادبیات را گردهم آورده و جلسه هم‌اندیشی برگزار کنیم تا ببینیم چه کار باید کرد؟
این نویسنده کشورمان با بیان این مطلب که برخی اقدامات در تضاد با مطالبات رهبری است، گفت: به نظر من چنین رویکرد‌های مردمی که از سر ذوق شخصی و دغدغه شخصی افراد نشئت می‌گیرد، اتفاقاً باید جدی‌تر انجام شود. شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) بهتر است، نویسندگانی را که تازه‌نفس‌تر هستند و خسته نیستند، به میدان چنین رویداد‌هایی بیاورد، نویسندگانی، چون مرتضی سرهنگی، بهبودی به کمک بیایند، یک جلسه بگیرند، چون این کار برای یک فرد نیست که بگوید من خسته شدم، به قول امام که می‌گفت «اگر به کار و خستگی است پس من باید از همه خسته‌تر باشم.»
وی با بیان این مطلب که نمی‌خواهم ماجرا را بیش از اندازه بزرگ کنم، گفت: جایزه غنی‌پور کاری دوست‌داشتنی بود که باید در تمام مساجد کشور الگو می‌شد، شاید در جا زدن جایزه کار را خراب کرده‌است، باید نرم‌افزار جشنواره را به‌روز می‌کردیم، اگر من نقشی در برگزاری جایزه داشتم، بررسی می‌کردم که چه شروع جدیدی، چه کار جدیدی و چه گروه جدیدی را می‌توانم به جشنواره اضافه کنم، قطعاً جشنواره غنی‌پور مشکل سخت‌افزاری و مالی ندارد، چون اصلاً مسئله مالی در این جشنواره جایی ندارد. مشکل در به روز نشدن نرم‌افزار جایزه است. احمدزاده خاطر نشان کرد: این تنبلی همه ما بوده و همه ما مقصر هستیم. باید در طول سال بررسی می‌کردیم که ما یک جشنواره مرجع داریم، چه کنیم که سال به سال بهتر و گرایش نسبت به آن بیشتر شود. نه اینکه از دو ماه قبل از جشنواره نسبت به آن فکر کنیم. البته من به عنوان یک نویسنده از بیرون به ماجرا نگاه می‌کنم و نمی‌دانم که چه مشکلاتی وجود داشته که به تعطیلی رسیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار