کد خبر: 1202783
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
اوایل آبان ماه امسال زن و شوهر پزشکی در تهران با اداره پلیس تماس گرفتند و خبر دادند چند ساعت قبل دو سارق نقابدار وارد خانه آن‌ها شده و دست و پایشان را با طناب بسته و همه اموالشان را سرقت کرده‌اند. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران به محل حادثه که خانه بزرگی در شمال تهران در خیابان جردن است، اعزام شدند. 
آرمین بینا
جوان آنلاین: سرایدار ساختمانی که زوج پزشک در آن فعالیت می‌کردند با طرح سناریوی ساختگی سرقت میلیاردی را رقم زده بود، بازداشت شد و دو همدستش تحت تعقیب قرار گرفتند. 
 
اوایل آبان ماه امسال زن و شوهر پزشکی در تهران با اداره پلیس تماس گرفتند و خبر دادند چند ساعت قبل دو سارق نقابدار وارد خانه آن‌ها شده و دست و پایشان را با طناب بسته و همه اموالشان را سرقت کرده‌اند. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران به محل حادثه که خانه بزرگی در شمال تهران در خیابان جردن است، اعزام شدند. 
 
 سرقت چند میلیاردی 
یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: «من و همسرم هر دو پزشک متخصص پوست هستیم و مطب‌مان هم در طبقه اول محل زندگی‌مان است. ما سرایدار داریم و او ورود و خروج میهمان‌ها و بیماران را کنترل می‌کند و شب‌ها هم به خاطر حضور سرایدارمان در ساختمان در ورودی خانه را نمی‌بندیم. لحظه حادثه من و همسرم داخل پذیرایی در حال تماشای تلویزیون بودیم که ناگهان متوجه شدیم دو مرد نقابدار مسلح به چاقو، شوکر و افشانه بالای سر ما ایستاده‌اند. آنقدر شوکه شده‌بودیم که توان حرف‌زدن نداشتیم و فقط من سرایدار را صدا زدم، اما خبری از او نشد. مردان نقابدار ما را تهدید کردند هیچ حرکتی انجام ندهیم و فقط سکوت کنیم. دست و پای من و همسرم به شدت می‌لرزید و به تنها چیزی که فکر می‌کردیم، نجات جانمان بود و به همین دلیل هم تسلیم آن‌ها شدیم. سارقان دست و پای ما را با طناب بستند و بعد هم کلید گاوصندوق و رمز آن را از من به زور گرفتند و به سراغ گاوصندوق رفتند.»
وی ادامه داد: «چند ساعتی طول کشید و من و همسرم به سختی دست و پایمان را باز کردیم و متوجه شدیم سارقان تمامی جواهرات، چند قطعه برلیان، سکه‌ها و پول‌های داخل گاوصندوق را که بیش از ۵ میلیارد تومان ارزش داشت، سرقت کرده‌اند. وقتی به طبقه پایین رفتیم با سرایدارمان که دست و پای او بسته شده‌بود، روبه‌رو شدیم و دیدیم سارقان چند دستگاه لیزر گرانقیمت هم از مطب سرقت کرده‌اند.»
 
 ردپای آشنا
با شکایت زن و شوهر پزشک تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند. مأموران پلیس در نخستین‌گام متوجه شدند سارقان دوربین‌های مداربسته ساختمان را از کار انداخته‌اند تا ردی از آن‌ها باقی نماند، اما بررسی‌های فنی حکایت از آن داشت سارقان به زور وارد ساختمان نشده‌اند. بررسی‌های اولیه صحنه نشان می‌داد سرایدار هم قربانی حادثه بوده و سارقان دست و پای او را هم بسته‌اند، اما مأموران متوجه تناقض‌گویی‌ها او شدند و احتمال دادند سرایدار با سارقان همدست باشد. 
وی در تحقیقات پلیسی گفت: «دقایقی قبل از حادثه برای خرید از خانه بیرون رفتم که داخل خیابان خودروی پژویی راه مرا سد کرد و دو نفر سرنشین آن مرا به زور سوار خودروشان کردند و به راه افتادند. آن‌ها به زور کلید و ریموت در ساختمان را گرفتند و وارد ساختمان شدند و دست و پای مرا با طناب بستند و داخل یکی از اتاق‌های طبقه اول زندانی کردند. من خیلی تلاش کردم دست و پایم را باز کنم، اما موفق نشدم تا اینکه آقا و خانم دکتر به کمکم آمدند.»
 
 بازداشت سرایدار
مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف دریافتند سرایدار شب حادثه از خانه بیرون رفته‌است، اما دوباره به خانه برگشته و لحظه ورود سارقان به ساختمان در پارکینگ را روی آن‌ها باز کرده و سارقان با خودرو وارد پارکینگ شده‌اند و برای فریب مأموران با صحنه‌سازی دست و پای سرایدار را بسته و در اتاقی حبس کرده‌اند و پس از چهار ساعت و سرقت اموال زن و شوهر پزشک از آنجا بیرون رفته‌اند. بدین ترتیب مأموران به دستور بازپرس پرونده، سرایدار میانسال را بازداشت و از وی به عنوان مظنون تحقیق کردند. 
 
 اعتراف 
متهم وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد دو همدست سارقش را به پلیس معرفی کرد و گفت: «چهار سال است سرایدار خانه زن و شوهر پزشک هستم و در این مدت از حساب و کتاب‌های آن‌ها به صورت کامل با خبر شدم و می‌دانستم آن‌ها چقدر اموال با ارزش، طلا و جواهرات در خانه‌شان نگهداری می‌کنند. حتی خبر داشتم دستگاه‌های لیزر آن‌ها چقدر ارزش دارد. مدتی قبل وسوسه‌ای به جانم افتاد تا اموال آن‌ها را سرقت کنم و یک شبه پولدار شوم. وقتی به دو نفر از دوستانم که هر دو سارقان سابقه‌دار هستند، موضوع را گفتم، آن‌ها نقشه سرقت را طراحی کردند و شب حادثه اجرا کردیم. دوستانم می‌گفتند حرفه‌ای هستند و شناسایی نمی‌شویم و با اینکه صحنه‌سازی کردیم، اما مأموران پلیس فریب نخوردند و دست من خیلی زود رو شد.» با اعتراف متهم، مأموران در تلاشند تا دو همدست وی را بازداشت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار