کد خبر: 1201706
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
نیوکاسل میزبان منچستر بحران‌زده
تیمی که ۱۲ گل زده در پنج بازی نیز ضامن ادامه حضورش در لیگ قهرمانان اروپا نشد و همین چند روز قبل با قبول تساوی برابر گالاتاسرای، قعرنشینی و عدم صعود به مرحله حذفی را پذیرفت، آن‌هم در شرایطی که با سه گل از حریف پیش بود
شمیم رضوان

جوان آنلاین: جهنم خونین یقه یونایتد‌ها را گرفت. این همان تعریف همیشگی فرگوسن در نشست‌های خبری خود از فوتبال بود، تعریفی که عجیب با حال و روز منچستر همخوانی دارد. تیمی که ۱۲ گل زده در پنج بازی نیز ضامن ادامه حضورش در لیگ قهرمانان اروپا نشد و همین چند روز قبل با قبول تساوی برابر گالاتاسرای، قعرنشینی و عدم صعود به مرحله حذفی را پذیرفت، آن‌هم در شرایطی که با سه گل از حریف پیش بود. شیاطین سرخ حالا سرخورده از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا باید تمام تمرکز خود را روی مصاف با نیوکاسل بگذارند. تیمی که با کسب ۲۳ امتیاز از هفت برد، دو مساوی و چهار باخت، بیخ گوش یونایتد‌ها در رده هفتم ایستاده و چشم به کوچک‌ترین اشتباه در مصاف رودررو با شیاطین سرخ در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر دارد برای صعود یک پله‌ای در جدول و اشغال رده ششم. اشتباهی نظیر آنچه که آندره اونانا، دروازه‌بان کامرونی برابر گالاتاسرای مرتکب شد تا منچستر گل دوم را هم دریافت کند، اما درست همین مسئله است که کار تنهاگ را برای مصاف با نیوکاسل سخت کرده است. دست او در انتخاب گلر خیلی باز نیست. جدایی دخیا در ابتدای فصل دست تنهاگ را حسابی در پوست گردو گذاشت و منچستر ناچار شد فصل را با دو دروازه‌بانی آغاز کند که هیچ کدام از آن‌ها اصلاً تجربه لیگ برتر را نداشتند و شاید همین بی‌تجربگی بود که خداحافظی زودهنگام شیاطین سرخ از لیگ قهرمانان را رقم زد. اما مشخص نیست که نیمکت نشین کردن گلر کامرونی مشکل شیاطین سرخ برابر نیوکاسل را حل کند، چراکه هنوز هیچ کس شناخت خوبی از آلتای بایندیر ندارد و معلوم نیست که او می‌تواند آبروی تنهاگ را مقابل همسایه جدولی منچستر حفظ کند یا بعد از دست رفتن لیگ قهرمانان، منچستر باید خود را آماده سقوط در جدول رده‌بندی لیگ برتر نیز کند.
درست در شرایطی که تنهاگ به ‏عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین مربی ماه لیگ برتر انتخاب شده، اوضاع منچستر چنان به‌هم ریخته که سرمربی شیاطین سرخ با انتقاد شدید و بی‌سابقه هواداران تیمش مواجه شده است. مسئله، اما تنها تساوی برابر گالاتاسرای نیست و هواداران منچستر معتقدند این تیم از ابتدای فصل در حد و اندازه‌های یک تیم ‏قوی و مدعی ظاهر نشده است. برتری مقابل لوتون و اورتون می‌توانست اندکی از فشار‌هایی را که تنهاگ متحمل شده کاهش دهد، اما تساوی بدهنگام مقابل گالاتاسرای صبر هواداران را چنان لبریز کرد که حالا به نظر می‌رسد منچستر چاره‌ای جز برتری برابر نیوکاسل ندارد. تیمی که هفته گذشته ۹۰ دقیقه برابر پاری‌سن‌ژرمن پیش بود و در واپسین ثانیه‌های بازی به واسطه پنالتی نادرست تن به تساوی داد و بعید است که به سادگی از خیر امتیاز‌های این بازی حساس بگذرد، خصوصاً که برتری در هفته سیزدهم صعود یک پله‌ای را برای این تیم به دنبال دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار