کد خبر: 1201347
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا موسوم به CDC تعداد موارد خودکشی در آمریکا در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته است.

جوان آنلاین:  بر اساس گزارشی که مرکز ملی آمار بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا منتشر کرده در سال ۲۰۲۲، تخمین زده می‌شود که ۴۹۴۴۹ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که ۳ درصد بیشتر از ۴۸۱۸۳ نفری است که در سال ۲۰۲۱ به زندگی خود پایان دادند.

به گزارش مهر، بنا بر این گزارش، میزان خودکشی با ۱ درصد افزایش در سال ۲۰۲۲، از ۱۴.۱ مورد در هر ۱۰۰ هزارنفر در سال ۲۰۲۱ به ۱۴.۳ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده که این بالاترین میزان از سال ۱۹۴۱ است. نویسندگان این گزارش گفتند گزارش مرگ بر اثر خودکشی می‌تواند به دلیل تحقیقات درباره علت و شرایط مربوط به مرگ به تعویق بیفتد.

با تفکیک جنسیت، میزان خودکشی برای مردان در سال ۲۰۲۲، ۱ درصد و در بین زنان ۴ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

در میان مردان، میزان خودکشی در سنین ۳۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۳۵ سال و بالاتر افزایش یافته است. این گزارش نشان داد که برای زنان، این نرخ برای سنین ۲۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۲۵ سال و بالاتر افزایش یافته است.

از نظر نژادی، سرخپوستان / بومیان آلاسکا با ۲۶.۷ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ بیشترین میزان خودکشی را داشتند. با این حال، این میزان در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۵ درصد کمتر بود و تنها گروهی در بین گروه‌های نژادی بود که کاهش میزان خودکشی را تجربه کرد، اگرچه این کاهش از نظر آماری معنی دار تلقی نشد.

همه گروه‌های نژادی / قومی دیگر ۱ تا ۳ درصد افزایش خودکشی را تجربه کردند، اما طبق این گزارش، هیچیک از این تغییرات نیز از نظر آماری معنی‌دار تلقی نشدند.

خودکشی به طور پیوسته در طول قرن بیست و یکم در حال افزایش بوده است، و منجر به این شد که جراح آمریکایی ژنرال ویوک مورتی در سال ۲۰۲۱ درباره یک راهبرد ملی برای پیشگیری از خودکشی و همچنین یک توصیه بهداشت روانی جوانان، فراخوانی برای اقدام صادر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار