کد خبر: 1200634
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، روز جمعه تیم های این سازمان عملیاتی چند روزه برای تسهیل آزادی و انتقال گروگان‌ها و بازداشتی های طرفین را آغاز کردند.

این عملیات شامل ارسال کمک های بشردوستانه اضافی و بسیار مورد نیاز به غزه است.

صلیب سرخ در نقش خود به‌عنوان یک واسطه بی‌طرف، طی چند روز، گروگان‌هایی را که در غزه نگهداری می‌شوند، به مقامات اسرائیلی و در نهایت خانواده‌های آنها، و اسرای فلسطینی را به مقامات کرانه باختری منتقل می‌کند تا به خانواده‌هایشان ملحق شوند.


کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین تجهیزات پزشکی بیشتری را برای تحویل به بیمارستان‌های غزه خواهد آورد و کمک‌هایی را که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قبلا انجام داده است، تقویت می‌کند.


طرفین درگیری درباره جزئیات عملیات، از جمله اینکه چه کسی و چه زمانی آزاد می شود، توافق کرده اند.


کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مذاکرات شرکت نداشت و نقش آن کمک به تسهیل توافق به عنوان یک واسطه بی‌طرف است.


با همه گروگان ها و بازداشت شدگان، از جمله کودکان، باید با انسانیت رفتار شود و اصول بشردوستانه باید در همه زمان ها، از جمله در زمان آزادی و انتقال، رعایت شود.

درباره صلیب سرخ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ
این سازمان یک سازمان بی‌طرف، بی‌طرف و مستقل با ماموریتی منحصراً بشردوستانه است. ماموریت این سازمان از کنوانسیون های ژنو سال 1949 سرچشمه می‌گیرد.


این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌تواند برای محافظت از جان و کرامت آنها و تسکین درد و رنج آنها، اغلب در همکاری با شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، انجام می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار