کد خبر: 1200347
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
درخواست هاشمی برای اصلاح قانون «سربازقهرمان»
شما قهرمانان همانند یک سرباز در جهاد برای افتخارآفرینی و برافراشته شدن پرچم مقدس ج. ا. ا در سراسر جهان هستید

جوان آنلاین: والیبالیست‌های جوان از خدمت سربازی معاف شدند. تیم‌ملی والیبال جوانان کشورمان اخیراً در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان در بحرین بر سکوی نخست ایستاد و جام قهرمانی را بالای سر برد.
در جلسه تقدیر از ملی‌پوشان والیبال که عصر چهارشنبه به همت ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح این خبر را اعلام کرد: «شما قهرمانان همانند یک سرباز در جهاد برای افتخارآفرینی و برافراشته شدن پرچم مقدس ج. ا. ا در سراسر جهان هستید.
این جهاد و تلاش شما ورزشکاران با عنایت فرمانده معظم کل قوا جایگزین خدمت مقدس سربازی شده و شما نه تنها معاف از خدمت نیستید بلکه همواره در راستای اهداف مقدس نظام ج. ا. ا در حال خدمت و مجاهدت هستید.» همچنین سایر ورزشکاران نیز امیدوارند با اصلاح قانون سرباز قهرمان، این قانون شامل آن‌ها نیز شود. در این راستا کیومرث هاشمی، وزیر ورزش در نامه‌ای خطاب به قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی خارج از نوبت این قانون شده است: «ضمن سپاس از حمایت‌ها و مساعدت‌های جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس انقلابی از جامعه ورزش، به استحضار می‌رساند «لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانونی سرباز قهرمان مصوب» پس از طی تشریفات قانونی در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
از آنجا که اصلاحیه مذکور در جهت رفاه و معیشت ورزشکاران کشورمان بسیار مؤثر بوده، در دو دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری از سوی ورزشکاران مطرح شد و مقام معظم رهبری در هر دو دیدار به ویژه دیدار مورخ ۱/ ۰۹/۱۴۰۲ بر تسریع در حل این مشکلات تأکید فرمودند. خواهشمند است مقرر فرمایید این لایحه خارج از نوبت در صحن مطرح گردد تا پاسخ شایسته نظام به زحمات و تلاش‌های افتخارآفرینان ورزش کشور در مرحله بین‌المللی باشد، ضمناً در متن مورد تأیید کمیسیون اجتماعی که به صحن تقدیم شده است، اصلاحات پیشنهادی در صورت تصویب باعث خواهد شد افتخارآفرینان پاراالمپیکی، پاراآسیایی و المپیک ناشنوایان از مزایای استخدام برای خود یا همسر یا یکی از فرزندان‌شان برخوردار شوند که با توجه به جمعیت جوان این قشر، نویدی روشن‌بخش برای آینده آنان است و به تأکیدات مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشاند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار