کد خبر: 1199294
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
سازمان هواشناسی با صدور بالاترین سطح هشدار از وقوع رگبار شدید باران در ۷ استان و خطر وقوع سیل و آبگرفتگی گسترده معابر خبر داد.

جوان آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی اعلام کرد: طی فردا (۲۹ آبان‌ماه) وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان، دامنه و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، از مخاطرات این وضعیت جوی می‌توان به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید اشاره کرد.

به توصیه سازمان هواشناسی خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از دوشنبه تا صبح چهارشنبه (۲۹ آبان تا اول آذرماه) بیشینه سرعت وزش باد در دریای خزر سواحل و دور از سواحل استان‌های گیلان و مازندران ۳۰ تا ۴۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر خواهد بود.

در این وضعیت جوی آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از تردد قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر و تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار