کد خبر: 1199270
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
دکتر علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، روز چهارشنبه میزبان "سرگی ریابکوف"، معاون وزیر خارجه روسیه و "علی بیگ باکایف"، معاون وزیر خارجه قزاقستان بود.

در دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه، دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مذاکرات رفع تحریم رایزنی و تبادل نظر کرده و بر استمرار مشورت‌های راهبردی میان تهران و مسکو تاکید نمودند.

همچنین پس از چهار سال، دور جدید رایزنی‌های سیاسی میان ایران و قزاقستان، به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و علی بیگ باکایف، معاون وزیر خارجه قزاقستان، در تهران برگزار گشد.

در این نشست، طرفین درباره توسعه روابط دوجانبه و موضوعات متنوع منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

دیدار علی باقری با معاونان وزیران خارجه روسیه و قزاقستان در تهران
در جریان این گفتگو‌ها طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تسهیل روابط اقتصادی و تجاری، سفر پیش روی معاون نخست وزیر قزاقستان به تهران و امضای نقشه راه تجاری دو کشور، ارتقای روابط فرهنگی و علمی از جمله تبادل استاد و دانشجو، گسترش همکاری در حوزه گردشگری بین دو کشور به عنوان ابزاری برای شناخت دو ملت و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر نمودند.

معاون وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: همکاری ایران و قزاقستان در عرصه بین‌المللی، نقش مهمی در تقویت سازوکار‌های چندجانبه دارد. ایشان همچنین با تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای توسعه تعامل در قالب سازمان همکاری شانگ‌های و کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز (سیکا) در تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود.

دکتر باقری با اشاره به حملات غیرانسانی و جنایات رژیم صهیونسیتی در نوار غزه اظهار داشت: مناسب است تا تمام کشور‌های مسلمان از تمامی ابزار‌های لازم برای توقف این جنگ بهره جویند، چرا که اولویت توقف کشتار مردم بی گناه فلسطین است.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اراده دو طرف برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی طی چند هفته آینده، تصریح کرد: ظرفیت‌های مکمل اقتصادی نویدبخش همکاری‌های پایدار و باثبات اقتصادی ایران و قزاقستان است.

علی بیگ باکایف، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این نشست بر اراده جدی کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و نیز تعامل بیشتر دو کشور در عرصه مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

در این سفر، معاون وزیر خارجه قزاقستان با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، اسدالله اشراق جهرمی، مدیرکل صلح و امنیت پایدار وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار