کد خبر: 1198999
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
قدردانی مراجع و علما از عملکرد بسیج
آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به حوادث این روز‌های غزه اشاره کرد و گفت: در جریان وقایع غزه جنایات سنگینی را شاهد هستیم، دشمنان در راستای تجاوز و نسل‌کشی مسلمانان دست در دست یکدیگر داده و متحد شده‌اند. درخصوص نسل‌کشی‌های غزه نباید بنشینیم و ببینیم که دشمن مردم بی‌گناه را چگونه به شهادت می‌رساند

جوان آنلاین: در آستانه هفته بزرگداشت بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج روز پنج‌شنبه در سفر به قم، با حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و حسینی بوشهری دیدار و گزارشی از اقدامات این سازمان را ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به حوادث این روز‌های غزه اشاره کرد و گفت: در جریان وقایع غزه جنایات سنگینی را شاهد هستیم، دشمنان در راستای تجاوز و نسل‌کشی مسلمانان دست در دست یکدیگر داده و متحد شده‌اند. درخصوص نسل‌کشی‌های غزه نباید بنشینیم و ببینیم که دشمن مردم بی‌گناه را چگونه به شهادت می‌رساند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمن دیگر جرئت فکر حمله به ایران را ندارد، تأکید کرد: باتوجه به تلاش‌ها و اقداماتی که مجموعه سپاه، بسیج و همه نیرو‌های مسلح طی سال‌های اخیر در کشور داشته‌اند، دشمنان دیگر حتی فکر تجاوز به ایران را هم نمی‌توانند بکنند. وی ادامه داد: مرز‌های ایران طوری محکم و تجهیز شده است که دشمن جرئت چپ نگاه کردن به ایران را هم ندارد، اما نکته قابل توجه این است که نباید باعث غفلت شود. از مجموعه بسیج، سپاه و همه نیرو‌های مسلح تقاضا داریم همواره قدرت خود را افزایش داده تا در برابر تهدیدات دشمنان مستحکم باشیم. آیت‌الله نوری همدانی در پایان عنوان کرد: سلام ما را به بسیجیان عزیز برسانید و به آن‌ها اطلاع دهید ما هم خود را بسیجی می‌دانیم و بسیجی بودن یک افتخار است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار تربیت نیروی انقلابی را از اهداف بسیج دانست: در یک سال گذشته یک میلیون نفر از جوانان جذب بسیج شده‌اند و شبکه طیبه صالحین برنامه‌هایی را برای تبیین به جوانان داشته است؛ جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی سه وظیفه اصلی مهم بسیج است.

بسیج در مواقع حساس به کمک مردم شتافته است
آیت الله سبحانی هم در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج در سالیان دفاع و مقاومت وظیفه تأمین نیاز‌های جبهه‌ها را بر عهده داشت و امروز در سنگر‌های گوناگون خدمت در حال فعالیت است، گفت: بسیج در چند سال اخیر در حقیقت به قدرت بزرگ علمی، فرهنگی و تبلیغی تبدیل شده است. این مرجع تقلید با توجه به حضور قوی بسیج در راه خدمت به مردم در حوادث مختلف، گفت: در زمان زلزله مهیب خوی بسیج از اولین گروه‌هایی بود که در میدان خدمت حاضر شد و به کمک مردم شتافت و توانست مشکلات و آلام مردم زلزله زده را کم کند. وی با تأکید بر اینکه بسیج جزو خیرات و برکات انقلاب اسلامی است افزود: در چند سال اخیر بسیج خدمات بی‌شماری در دوران مختلف داشته است و توانسته منشأ اثر بی‌شماری در جامعه باشد.
سردار سلیمانی در این دیدار، پربار شدن تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی بسیج را در سایه تدابیر امام مسلمین و درس‌ها و آموزه‌هایی از علمای بزرگ تشیع خواند و گفت:مجموعه بسیج در سطح کشور در حال تلاش و مجاهدت هست که با تربیت جوانان مومن انقلابی و عازم پای کار بتواند در مواقعی که لازم هست به نیاز‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی ایران پاسخ بدهند و در واقع استحکام درونی مردم‌سالاری اسلامی و مردم سالاری دینی را محقق کنند.
سلیمانی افزود: رویکرد‌هایی که در بسیج دنبال می‌کنیم، جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت است. امسال ما یک انتخابات بزرگ را در پایان سال در پیش رو داریم و ما هم در دعوت مردم عزیز به مشارکت در این انتخابات بزرگ برنامه‌های وسیع و خوبی را پیش‌بینی کردیم. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: روشنگری برای بسیجیان و آحاد جامعه جزو برنامه‌های ما هست و خواهد بود. در موضوع جهاد خدمت بسیج کارنامه درخشانی را توانسته در دوران کرونا و دورانی که بیماری کرونا ریشه‌کن شد، به خصوص برای مناطق محروم و برای قشر‌های کم‌برخوردار برنامه‌ها و خدمت فراوانی را ارائه بدهد. سردار سلیمانی بیان داشت: حدود ۱۸ هزار محله، برنامه محله‌های اسلامی را پیگیری می‌کنند و امید است در کل کشور تسری پیدا کند و به حدود ۵۰ هزار محله افزایش پیدا بکند. این روند محله‌های اسلامی به این خاطر است که ما در تربیت جوانان مومن و انقلابی برای استحکام درونی نظام تلاش کرده باشیم و در موضوعات فرهنگی اجتماعی، فضای مجازی، علم و فناوری، سبک زندگی، جمعیت و فرزندآوری، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کمک به رفع مشکل اعتیاد در کشور، بحث ازدواج آسان، برنامه‌ها و محور‌هایی بود که بسیج در سطح استان‌ها پیگیری می‌کند.

ظرفیت بسیج شگفتی‌آفرین است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در دیدار رئیس سازمان بسیج، ظرفیت‌های این سازمان انقلابی را شگفتی آفرین توصیف کرد و گفت: بسیج مایه افتخار است و نمی‌شود روز بسیج را به یک هفته خلاصه کرد و هر روز کشور ما روز بسیج است.
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: شرایط امروز غزه و فلسطین و نسل‌کشی مظلومان به دست صهیونیست‌ها دردناک است، اما امیدواریم با توجه به وعده نصرت الهی که در قرآن آمده، شکست باطل محقق شود و شاهد پیروزی جبهه مقاومت در تمام دنیا باشیم. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: بسیج دارای ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان با این ظرفیت و امکاناتی که در اختیار این نهاد است تحولی شگرف در کشور ایجاد کرد. بسیج در کنار روحانیت نقش مهمی در راستای امیدآفرینی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی در کشور دارد. امام جمعه قم ابراز کرد: جهاد تبیین یکی از علل مبعوث شدن پیامبران است و امروز باید در این عرصه تلاش کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس در عرصه دفاع از کشور در میدان حضور داشتند و بر اساس غیرت دینی و اسلامی به وظیفه خود عمل کردند. حسینی بوشهری گفت: امروز نیز بسیج با همان روحیه در راستای حل مشکلات اقتصادی و خدمت‌رسانی به مردم در کنار جامعه است و سپاه و بسیج در عرصه خدمت‌رسانی به آحاد جامعه دلسوز و خستگی‌ناپذیر هستند تا مردم به آینده امیدوار باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار