کد خبر: 1198843
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کیفیت هوای پایتخت همزمان با وزش باد که از عصر پنجشنبه شروع شده بهبود یافته و موجب رخت بستن هوای آلوده و جایگزینی هوای تمیز شده است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران در صبح جمعه بر روی عدد ۸۰ قرار دارد و کیفیت هوای تهران در این شرایط، قابل قبول است.

جوان آنلاین: کیفیت هوای پایتخت همزمان با وزش باد که از عصر پنجشنبه شروع شده بهبود یافته و موجب رخت بستن هوای آلوده و جایگزینی هوای تمیز شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران در صبح جمعه بر روی عدد ۸۰ قرار دارد و کیفیت هوای تهران در این شرایط، قابل قبول است.

همچنین شاخص ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۹۴ (شرایط قابل قبول) قرار داشت.

۴ نقطه در وضعیت نارنجی

طبق آخرین اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران در نقاط پیروزی منطقه ۱۳، شریف منطقه ۲، فرمانداری منطقه ۲۰ و همچنین شهرداری منطقه ۱۹ وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز هشت روز هوای پاک، ۱۷۱ روز هوای قابل قبول، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

 شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار