کد خبر: 1198798
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی اسرائیلی، در پی افشای دروغین بودن ادعای وجود شبکه تونل حماس در زیر بیمارستان الشفاء غزه پس از حمله به آن، تل‌آویو را به باد انتقاد گرفتند.

جوان آنلاین: اظهارات شب گذشته «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص دستاوردهای یورش به بیمارستان «الشفاء» در غزه، موجی از انتقاد را در داخل جامعه صهیونیستی برانگیخت و تحلیلگران و خبرنگاران اسرائیلی تصاویر منتشر شده از تجهیزات نظامی توقیف شده در این بیمارستان را مستمسک تمسخر و انتقاد ارتش قرار دادند. 

به گزارش فارس، هگاری شب گذشته اعلام کرد: «ما در این بیمارستان اسلحه، ابزار اطلاعاتی، تکنولوژی و تجهیزات نظامی و همچنین، تجهیزات مخابراتی و یونیفورم نظامی حماس را یافتیم... بی‌‌تردید این یافته‌ها ثابت می‌کند که از این بیمارستان برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شده که نقض کامل قوانین بین المللی است».

پس از این اظهارات، ارتش تصاویری از چندین تفنگ، نارنجک، و دیگر تجهیزاتی منتشر کرد که ادعای می‌کند در بیمارستان الشفاء یافته است.

حساب کاربری ارتش رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته، طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر) ویدئویی از بیمارستان الشفاء که ادعا می‌کرد حاوی اطلاعاتی درباره استفاده حماس از این بیمارستان به عنوان پایگاه تسلیحاتی و فرماندهی است، منتشر کرد.

یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی در این ویدئو با نشان دادن یک لپ‌تاپ، چند سی‌دی و چند سلاح کلاشینکف مدعی شد که ارتش اسرائیل موفق به افشای «سلاح‌های بی‌شمار حماس» در ساختمان الشفاء شده‌ است. امری که با تمسخر کاربران این شبکه اجتماعی همراه شد.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» با انتشار گزارشی در خصوص نگاه تحلیلگران اسرائیلی به دستاورد ادعایی تل‌آویو در حمله به بیمارستان الشفاء نوشت: تبلیغات چندین هفته‌ای رژیم صهیونیستی بر روی این موضوع که حماس و کتائب القسام نبرد را از زیر بیمارستان الشفاء اداره می‌کنند، پس از حمله به بیمارستان و انتشار تصاویر آن، دود شد و به هوا رفت و هیچ مدرکی دال بر تأیید این مانور رسانه‌ای ارتش پیدا نشد.

«امیر بوخبوط» خبرنگار نظامی وبگاه اسرائیلی «والا» در واکنش به بیانیه ارتش در خصوص بیمارستان الشفاء گفت: «آنچه را که در بیمارستان الشفاء دنبالش بودیم، نیافتیم و باور کلی ما این است که هر بار که سازمان اطلاعات ما به دنبال مراکز قدرت و فرماندهی حماس می‌رود، غافلگیر می‌شود».

«لیران لوی» خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز تصریح کرد: «باید بگویم که مدارک ارائه شده از بیمارستان قانع کننده‌ نیست که بخواهیم بگوییم این مکان، مقر فرماندهی حماس بوده. تنها مقدار کمی اسلحه، یک تقویم به زبان عربی و دهانه‌ای که شبیه دهانه آسانسور بود نشان داده شد.سایت افسانه‌ای که قبل از حمله به ما نشان دادند کجاست؟ ستادهای فرماندهی، انبارهای تجهیزات نظامی و همه چیزهایی که در مورد آنها صحبت کردند کجا هستند؟!! امیدوارم آنها ثابت کنند که این حمله ارزش این همه حمله جهانی پس از این نتایج بسیار بد را داشته است».

در همین حال، «هگیت ویس» با زیر سوال بردن ادعای تل‌آویو در خصوص نگهداری اسرای اسرائیلی در این بیمارستان اظهار داشت: «شما باید هدف بعدی خود را به حماس اطلاع دهید، تا بتواند ربوده‌شدگان را از آن بیرون بکشد. چه افت عملکردی!».

«ماری یودا» نیز گفت: «بعد از اینکه در دام حماس افتادید دنیا روی شما تُف می‌اندازد».

«شلومو بن عزری» نیز با بیان اینکه ارتش همه را ناامید کرد، گفت: «آیا این هدف شما پس از ۴۰ روز جنگ بود؟ شما مدام ادعا می‌کردید که یک مرکز مخفی حماس در زیر بیمارستان وجود دارد و اسرا در آنجا نگهداری می‌کند. چه شرم آور!».

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تلاش می‌کند از زیر بار رسوایی حمله به بیمارستان الشفاء فرار کند، روز گذشته به صورت ضمنی حرفهای ارتش در خصوص مقر فرماندهی حماس در زیر این بیمارستان را پس گرفت و گفت که هدف ارتش صرفا ورود به بیمارستان بود تا به حماس ثابت کند که می‌تواند به هر نقطه‌ای که بخواهد برسد!

وی در بازدید از پایگاه نظامی «زیکیم» بدون اشاره به ادعای تل‌آویو در خصوص تونل‌های زیر بیمارستان افزود: «می‌گفتند ما نمی‌توانیم به حومه غزه برسیم و رسیدیم؛ گفتند وارد بیمارستان الشفا نخواهیم شد و شدیم. هیچ‌نقطه‌ای در (نوار) غزه نیست که به آن نرسیم».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، حدود سه هفته پیش با انتشار ویدئوهایی مدعی وجود یک شبکه چند سطحی از تونل‌های حماس و استفاده مقاومت از آن برای اهداف نظامی در زیر بیمارستان الشفاء شده بود. 

بامداد چهارشنبه (دیروز، ۱۵ نوامبر)، نظامیان صهیونیست در یورش به بیمارستان الشفاء، تفتیش اتاق‌های مختلف آن و بازجویی از کادر درمان و آوارگان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته‌اند، مدعی شدند که «سلاح و مرکز فرماندهی عملیات حماس را در داخل بیمارستان الشفا» کشف کرده‌اند. امری که «منیر البرش» مدیر کل وزارت بهداشت غزه، آن را تکذیب کرد و گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ورود غیرقانونی به مجتمع پزشکی الشفاء در نوار غزه هیچ سلاحی در این مجتمع پیدا نکردند.آنها در این یورش، مجتمع پزشکی الشفاء را تخریب و تجهیزاتی را که تنها در این مجتمع وجود داشت، از بین بردند. تنها چیزی که در بیمارستان دیدند، بیمار و پناهجو بود.

شمار زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی، بامداد چهارشنبه، با ادعای وجود تونل‌ها و تسلیحات نیروهای مقاومت زیر مجتمع پزشکی الشفاء به صورت غیرقانونی و ناگهانی وارد این مجتمع پزشکی شدند و پس از چندین ساعت بازجویی و تفتیش، این بیمارستان را ترک کردند و در مجاورت آن مستقر شدند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار