کد خبر: 1198562
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز خبر داد و برای تهران، اراک و کرج هشدار سطح نارنجی آلودگی شدید هوا صادر کرد.

جوان آنلاین:  پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با ورود سامانه بارشی از غرب در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز غربی و به‌تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر و جزایر شمال خلیج‌فارس بارش باران،‌ رگبار، رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

به گزارش سازمان هواشناسی، بیشینه بارش‌های امروز برای ایلام، خوزستان، غرب لرستان، برخی مناطق کرمانشاه و کردستان ا ست.

فردا پنجشنبه سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، برخی مناطق بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، کرمان، غرب یزد، هرمزگان، جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز فعال است.

جمعه در شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق جنوب،‌ جنوب شرق،‌ شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شنبه هفته آینده در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق، شرق، ارتفاعات کرمان و جزایر تنگه هرمز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

امروز دریای خزر، مرکز و غرب خلیج‌فارس، فردا خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و مناطق مرکزی دریای عمان و جمعه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو همراه با انباشت آلاینده‌های جوی

زمان پایان: صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵

نوع مخاطره: تشدید کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴: تهران، کرج و اراک

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵: تهران، کرج و اراک

اثر مخاطره: افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴

زمان پایان: اوایل وقت پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵

نوع مخاطره: وزش باد شمال - شمال شرقی و با بیشینه سرعت ( ۲۶-۱۸نات) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱.۵ متر و دور از ساحل تا ۲ متر.

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار