کد خبر: 1197784
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش آلودگی هوا در ۹ شهر از جمله تهران طی امروز تا سه‌شنبه از آغاز بارش‌ها در نوار غربی طی روز چهارشنبه ۲۵ آبان خبر داد.

جوان آنلاین: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا،‌ غلظت آلاینده‌های جو در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، روز چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز شده و روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی در جنوب غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، جنوبی و مناطقی از جنوب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

همچنین پنجشنبه در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق همراه با گردوخاک است.

در استان‌های ساحلی دریای خزر از امروز تا چهارشنبه افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم گاهی به نسبت شدید پیش‌بینی می شود.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/08/23

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با انباشت و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر: تهران، اراک، مشهد، اهواز، قم، کرج، تبریز، اصفهان و سمنان.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای ‌گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار