کد خبر: 1197677
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی به ویژه در نواحی جنوبی استان خبر داد و گفت: کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضرور خودداری کنند.

جوان آنلاین: حامد یزدی مهر، شامگاه شنبه از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از فردا یکشنبه ۲۱ آبان تا روز چهار شنبه ۲۴ آبان ماه شاهد این مخاطره در استان به ویژه نواحی جنوبی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، یزدی مهر گفت: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اعلام آماده باش نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیمار‌های زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنفس هوای آلوده برای ریه و قلب خطر بیشتری دارد، بیان کرد: این ذرات بسیار ریز، از دیواره ریه جذب خون می‌شوند، لذا توصیه می‌شود در زمان صدور هشدار، بیماران قلبی و ریوی تا جایی که می‌توانید در ساعات شلوغی و ترافیک بیرون از خانه نباشند و از ورزش و پیاده روی خودداری کنند و از باز گذاشتن در‌ها و پنجره‌ها در منزل و یا محل کار بپرهیزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار