کد خبر: 1197363
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

جوان آنلاین: علیرضا کمیلی، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

غزه نماد بارز «وحدت تمدنی» و قرآنی است. همان وحدتی که رهبری انقلاب از آن دم می‌زنند و آن را یک ضرورت می‌نامند. امروز همه ما خیلی خوب درک می‌کنیم که وحدت حول مبارزه با طاغوت، دیگر از جنس یکی شدن عقاید یا احکام فقهی نیست و چه بسا شیعیان یا سنیانی که در این‌ها گیر کردند و «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین» نوشتند و حتی انسان بودن خود را در این ماجرا باختند!

فلسطین آنقدر محور وحدت شده که حتی می‌توان گفت ما را با جریان‌های سیاسی داخلی مان نیز سر یک موضع نشانده است. من از همین رو اقدام برنامه «به افق فلسطین» برای ایجاد اجماع در موضع نسبت غزه و دعوت از جریانات سیاسی متنوع را مفید و وحدت بخش می‌دانم هر چند ممکن است مواضع برخی از این افراد «تناقضات» جدی با سایر حرف‌های شان داشته باشد که خب باز هم آن‌ها هستند که باید برای مخاطب شان آنرا توضیح دهند.

بعلاوه، وحدتی با بسیاری از جریان‌های جهان شکل گرفته که خیلی از ما تا دیروز آن‌ها را نمی‌شناختیم. همان‌ها که جرم بودن شعار «فلسطین از نهر تا بحر آزاد خواهد شد» را به جان خریدند و به میدان آمدند.

خوب است که زین پس این عبرت‌ها را تثبیت کنیم. تا می‌شود اینکه دیگر کسی به اختلافاتش با دیگران نگاه نمی‌کند و همه به دنبال کمک به مظلوم و مبارزه با ظالم هستند را حفظ کنیم. انشالله

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار