کد خبر: 1197031
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
از طریق قطع کامل آب آشامیدنی؛
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره مجازات دسته جمعی مردم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از طریق قطع آب آشامیدنی با هدف تحت فشار قرار دادن آنها به ترک منازلشان هشدار داد.

جوان آنلاین: جنبش حماس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی نوار غزه به ویژه شهر غزه و شمال این منطقه را به طور کامل قطع کرده که این امر باعث شده شهروندان از آب آشامیدنی پس از بمباران منابع آب استفاده کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی ذیربط خواست برای توقف این جنایت علیه بشریت که منجر به کشتار دسته جمعی اهالی غزه می شود، اقدام کنند. حماس همچنین از نهادهای مذکور برای وصل دوباره آب آشامیدنی و ارائه کمک های لازم به همه فلسطینی های ساکن در نوار غزه از جمله ۹۰۰ هزار تن از ساکنان شهر غزه و شمال نوار غزه درخواست کمک کرد.

روز شنبه گذشته نیز روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: نبود آب آشامیدنی سالم برای ۹۵ درصد از ساکنان غزه، سلامت افراد را تهدید می کند و استفاده از آب های آلوده و شور زیرزمینی نیز آنها را دچار بیماری کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: سازمان ملل هشدار داد که کودکان غزه در اثر کم آبی با تهدید مرگ مواجه هستند. فلسطینی هایی که بعد از هشدارهای رژیم صهیونیستی برای ترک خانه و کاشانه خود، مجبور به فرار از جنوب غزه شده اند ساعت ها برای دریافت آب آلوده ای که به باور آنها، باعث بیماری شان شده در صف می ایستند.

صف های طولانی مردم برای پر کردن دبه های آب خود در همه جا وجود دارد زیرا آب به شکل فزاینده ای با محدودیت هایی که رژیم صهیونیستی علیه منابع آبی و برق غزه اعمال کرده، کمیاب می شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل، هیچ یک از لوله های آبی که از اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی به غزه متصل می شود، آب در آنها جریان ندارد و لوله آب متصل کننده شهرهای جنوبی رفح و خان یونس نیز دچار نشتی است.

گاردین به نقل از امان بشیر معلم فلسطینی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: کودکان غزه از زمان ترک خانه شان حال مساعدی ندارند. آنها از آنفولانزای معده رنج می برند که علائم آن دردهای شکمی و تهوع و اسهال است.

وی نوشت: من همیشه فکر می کردم که این بیماری نتیجه خوابیدن در زمین یا تغییر آب و هوا است اما اکنون معلوم شد که آب آلوده ای که روزانه مصرف می کنیم و ساعت ها برای دریافت آن در صف می ایستیم، علت این بیماری است.

سازمان ملل اعلام کرد که اکنون فقط ۵ درصد از آب مورد نیاز ساکنان غزه تامین می شود. کامیون های کمک رسانی که روز چهارشنبه از مصر وارد این منطقه شدند، آب کافی تنها برای مصرف ۱۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه برای یک روز را حمل می کردند. بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم اکنون در این منطقه آواره هستند.

به نوشته این رسانه انگلیسی، آب چاه ها برای کاهش فشار بر مردم، قابل دسترسی است اما غلظت نمک آن به نسبت بالا است.

گاردین به نقل از یکی از آوارگان غزه که در مدرسه سازمان ملل در خان یونس پناه گرفته، نوشت: بیشتر آب آشامیدنی در نوار غزه آلوده است. مردم آب آلوده استفاده می کنند و آب قابل حملی وجود ندارد و آژانس امدادرسانی پناهندگان فلسطینی (آنروا) نقشی در تامین آن ندارد.

غزه، از زمان اعمال محاصره رژیم صهیونیستی با مشکل دسترسی به آب مواجه بوده است و منابع زیر زمینی آب به دلیل استفاده بیش از حد آلوده شده اند. اما از وقتی رژیم صهیونیستی به بهانه حمله ماه گذشته حماس به مواضع این رژیم، محاصره غزه را محدودتر کرد، وضعیت کمبود آب در این منطقه تشدید شده است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار