کد خبر: 1196758
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
جراح کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روایتی تلخ از وضعیت غزه و بیماران و مجروحان این منطقه بیان کرد.

جوان آنلاین: تام پوتوکار، جراح کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: اکنون من بین خان یونس و رفح در جنوب (غزه) هستم. تعداد خیلی زیادی بیمار است، بیشتر از تعداد تخت‌ها و صدمات تروماتیک زیادی وجود دارد؛ به خصوص جراحات سوختگی فراوان که متاسفانه شامل صد‌ها کودک می‌شود.

به گزارش فارس، جراح کمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه داد: در حال حاضر همه چیز در مقیاس وسیع است. تعداد آوارگانی که این سو و آن سو می‌دوند خیلی زیاد است. هم داخل بیمارستان‌ها هم خارج از آن‌ها و حتی میان ساختمان‌ها. تعداد کمی چادر بعضا می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: سختی کار هم اکنون دسترسی به مواد و تجهیزات مورد نیاز است و این در حالی است که خیلی از این ملزومات رو به اتمام است. تعداد مصدومان مداوما افزایش می‌یابد و اغلب صدمات بسیار پیچیده است. انواع مختلف سلاح‌ها انواع مختلفی از آسیب‌ها را ایجاد می‌کند.

تام پوتوکار افزود: در حال حاضربیشترین چیزی که شاهدش هستیم مصدومیت‌های ناشی از انفجار است که موجب صدمه قابل توجهی به بدن می‌شود و نیازمند جراحی‌های پیچیده است و بر خلاف، مثلا مصدومیت‌های ناشی از گلوله که می‌توانید انتظار داشته باشید که به یکی از اندام‌ها آسیب زده باشد و تاثیر محدودی روی سایر اندام داشته باشد، معمولا مصدومیت ناشی از انفجار خیلی پیچیده است و اندام‌های مختلفی را درگیر می‌کند.

وی تاکید کرد: من به کار سازمان مان باور دارم و به افرادی کمک می‌کنیم که واقعا به این مداوا نیاز دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار