کد خبر: 1195195
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
وزیر دفاع آلمان ضمن هشدار درباره «خطر جنگ در اروپا» اظهار داشت: جامعه و نیرو‌های مسلح آلمان باید برای جنگی احتمالی آماده باشند.

جوان آنلاین: بوریس پیستوریوس گفت: جنگ روسیه و اوکراین یک نقطه عطف تاریخی برای آلمان است که باید «تغییر ذهنیتی» در سیاست و جامعه [مردم آلمان]ایجاد کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر دفاع آلمان به شبکه زد. دی. اف (ZDF) آلمان اظهار داشت: باید با این موضوع کنار بیاییم که خطر [وقوع]جنگ در اروپا ممکن است وجود داشته باشد و این بدان معنی است که باید برای جنگ آماده شویم.

پیستوریوس با تاکید بر اینکه «باید برای دفاع از خود آمادگی پیدا کنیم»، گفت: نیرو‌های مسلح آلمان و مردم را باید برای آن [جنگ احتمالی]آماده کنیم.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات گفت: آلمان باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد و نیرو‌های مسلح خود را نوسازی کند تا بتواند چالش‌های امنیتی جدید را برطرف سازد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، آلمان بار‌ها بسته‌های حمایتی و تسلیحات نظامی به کی‌یف ارائه کرده است.

پیستوریوس پیشتر با تکرار پیام همبستگی اولاف شولتس صدر اعظم این کشور از رژیم صهیونیستی در دیدار وی از سرزمین‌های اشغالی گفته بود: آلمان در کنار اسرائیل است.

دولت آلمان اعلام کرده است که قصد دارد در جریان تشدید جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی، ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی را در اولویت قرار دهد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار