کد خبر: 1194853
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
هواشناسی در هشدار سطح زرد از شروع فعالیت سامانه بارشی از فردا (دوشنبه) تا روز جمعه خبر داد و پیش‌بینی‌کرد: احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر و جاری شدن روان‌آب در مناطق جنوبی کشور وجود دارد.

جوان آنلاین: بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی که همراه با کاهش محسوس دما و احتمال برف در ارتفاعات سبلان و رشته کوه البرز مرکزی است، روز دوشنبه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و در روز سه‌شنبه مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و غرب کرمان را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بارش‌ها روز چهارشنبه در جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، مرکز، غرب و جنوب کرمان، شرق هرمزگان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات و دامنه مازندران و شمال استان‌های البرز و تهران ادامه دارد.

روز پنجشنبه نیز در ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، شرق و شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران همین وضعیت آب و هوایی را خواهیم داشت.

بارش‌ها در روز جمعه ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال آذربایجان غربی تداوم خواهد داشت.

تا زمان فعالیت سامانه بارشی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مناطق جنوبی کشور مندرج در منطقه اثر، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

هواشناسی به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد توصیه کرده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار