کد خبر: 1193543
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
مرد مواد فروش که ۶ سال پس از یک جنایت به عنوان متهم به قتل دستگیر شده در حالی قرار است محاکمه شود که با گذشت ۳ سال از دستگیری‌اش همچنان منکر اتهام قتل است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال ۹۳ با گزارش کشف جسد مردی به نام یونس آغاز شد. پس از آن مأموران به محل کشف جسد که خانه‌ای در پاکدشت بود، رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی با ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسیده است.

با شروع تحقیقات تیم جنایی مشخص شد مقتول سابقه‌دار و در کار خرید و فروش مواد مخدر بوده است بنابراین مأموران به بررسی میدانی از محل وقوع جرم پرداختند و تعداد زیادی مظنون در این پرونده شناسایی شد اما تحقیق و بازجویی از آنها نشان داد که هیچ کدام در این قتل نقشی نداشته‌اند. پس از آن و در ادامه بررسی‌ها، تلفن همراه مقتول رصد شد و مأموران ردپای ۵ نفر را شناسایی کردند در حالی که ۴ نفر از آنها دستگیر شده بودند اما مظنون پنجم همچنان متواری بود. با این حال ۴ مظنون دستگیر شده نیز نتوانستند پلیس را به قاتل اصلی برسانند تا اینکه ۶ سال بعد از این جنایت، تیم جنایی موفق شد پنجمین مظنون این پرونده را نیز دستگیر کند. او مردی ۴۸ ساله با هویت محمود بود که از چند سال قبل به خاطر خرید و فروش مواد مخدر با مقتول ارتباط داشت.

با دستگیری محمود و انتقال او به پلیس آگاهی، وی منکر اتهامش شد و گفت: من با یونس دوست بودم و پس از اینکه فهمیدم کشته شده از آن منطقه نقل مکان کردم تا خطری تهدیدم نکند. به هرحال من هم در کار خرید و فروش مواد مخدر بودم و وقتی یکی از دوستان‌مان آسیبی می‌بیند نگران خودمان می‌شویم. من در جریان قتل یونس نقشی نداشتم و اگر در زمان قتل، تلفن همراهم در آن منطقه آنتن‌دهی داشته هم به خاطر این بوده که خانه ما نزدیک همانجاست و هم اینکه ما با یونس همکار بودیم و معاملاتی انجام می‌دادیم.

با اینکه متهم نقش داشتن در قتل یونس را انکار کرد اما طبق شواهد و مستندات مأموران آگاهی برای او به اتهام مباشرت در قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به‌زودی محاکمه شود.

این در حالی است که فرزندان مقتول با حضور در دادسرا اعلام کردند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت و مصالحه نیستند و تنها درخواست‌شان قصاص متهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار