کد خبر: 1193048
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر کانادا، گفت که ریاض خواستار رفع محاصره غزه و ورود کمک‌های پزشکی و بشردوستانه است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا امروز (شنبه) در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات جنگ در غزه و شرایط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بن سلمان در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش‌های گسترده برای کاهش تنش و ممانعت از سرایت آن به دیگر مناطق تأکید کرد و گفت که ضروری است تا محاصره غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برداشته شود.

ولی‌عهد عربستان سعودی همچنین گفت که دولت ریاض با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از منطقه غزه مخالف است.

۱۵ روز از جنگ در غزه می‌گذرد؛ نبردی که با عملیات بی نظیر طوفان الاقصی آغاز شد که تاکنون موجب هلاکت حداقل ۱۴۰۰ صهیونیست شده است؛ در مقابل نیز اشغالگران به شکل جنون‌آمیز در حال بمباران غزه هستند که تاکنون نزدیک به چهار هزار شهید در پی داشته که ۷۰ درصد آن زن و کودک هستند.

مخالفت دوباره بن سلمان با کوچ اجباری اهالی غزه، پس از آن است که مقامات اسرائیلی و آمریکایی از دولت‌ مصر خواسته‌اند تا اهالی غزه را به صحرای سیناء راه دهند؛ درخواستی که با واکنش شدید و بی سابقه عبدالفتاح السیسی همراه شده است.

رئیس‌جمهور مصر به شکل شفاف گفته است که هرگونه تلاشی برای کوچاندن مردم غزه به صحرای سیناء اعلان جنگ علیه مصر قلمداد می‌شود. وزیر خارجه اردن نیز گفته است که کوچاندن اهالی کرانه باختری به این کشور یعنی اعلان جنگ علیه اردن؛ مواضعی که با تقدیر حماس مواجه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار