کد خبر: 1192046
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز از کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان هرات قدردانی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز دوشنبه از ایران برای کمک به زلزله زدگان در هرات قدردانی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان با ارسال یک نامه رسمی به سفارت ایران در این کشور از کمک‌های سخاوتمندانه و به موقع جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده هرات قدردانی کرد و این اقدام را ارزش گذاشتن تهران به ارزش‌های اسلامی و انسانی توصیف کرد.

منبابع خبری روز گذشته اعلام کردند که دقایقی پیش زلزله ۶.۴ ریشتری باز هم ولایت هرات در افغانستان را لرزانده است؛ این چهارمین زلزله در کمتر از ۱۰ روز اخیر در ولایت هرات به شمار می‌آید.

هنوز گزارشی از میزان دقیق تلفات و خسارت احتمالی این زلزله منتشر نشده است؛ در چند زلزله اخیر در افغانستان دست‌کم ۲ هزار جان باختند و هزارن نفر نیز مصدوم شدند.

رسانه‌های داخلی ایران اعلام کردند که این زلزله در شهر مشهد و بیرجند نیز احساس شده است.

شنبه گذشته ۱۵ مهر دو زلزله ۶.۳ و ۶.۵ ریشتری شهر‌های ولایت هرات را لرزاند و روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه هم نیز بار دیگر زلزله ۶.۳ ریشتری شهرستان زنده‌جان را لرزاند. براساس آخرین آماری که مقامات طالبان منتشر کرده‌اند دست‌کم ۲۵۰۰ نفر جان باختند و تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد بازماندگان نیز با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی روبرو هستند.

طالبان اعلام کرد که در این زلزله‌ها نزدیک به ۲ هزار خانه در ۲۰ روستا کامل ویران شده و منطقه زلزله‌زده زنده‌جان فقط یک بیمارستان دولتی دارد. فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که در شهرستان زنده‌جان بیش از ۱ هزار ۳۰۰ نفر جان باخته و نزدیک به ۵۰۰ نفر همچنان ناپدید هستند

برنامه جهانی غذا با اشاره به فقر شدید در مناطق مختلف افغانستان و همچنین گستردگی خسارات وارده و کندی در عملیات جستجو و آواربرداری در زلزله‌های اخیر این حوادث را «فاجعه پشت فاجعه» برای مردم افغانستان توصیف کرد و و از جامعه جهانی درخواست کرد که به مردم افغانستان کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار