کد خبر: 1191065
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
تجمع طلاب و روحانیون استان تهران در حمایت از طوفان الاقصی چهارشنبه ۱۹ مهرماه در حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصرخسرو تهران برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان تهران، در حمایت از طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی امروز، چهارشنبه ۱۹ مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیر سابق مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و رئیس سابق کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، در حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصرخسرو تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام اختری عملیات طوفان الاقصی را بی‌نظیر خواند و بیان کرد: این عملیات ظرف چند ساعت انجام گرفت و به پیروزی رسید. رژیم غاصب اسرائیل نه تنها شکست خورد که مفتضح شد. چرا که آنها از خودشان به عنوان سپاهی شکست ناپذیر یاد می‌کردند. فلسطینی‌ها نشان دادند که این ارتش پوشالی است و توان مقاومت در برابر ایستادگی مسلمانان را ندارد تا جایی که حدود ۱۰۰ اسیر رده بالای نظامی آنان را اکنون در اختیار دارند.

آیت الله اختری به عنوان شخصی که حدود ۶۰ سال است با مسئله فلسطین ارتباط دارد، اظهار داشت: این حرکت پیام‌هایی دارد که یکی از این پیام‌ها متوجه اسرائیل و حامیان آنها است، که آنها بر مردمان مظلوم، غیور و شجاع فلسطین نمی‌توانند چیره شوند و به اهداف یهودی‌گری و یهودی‌سازی نمی‌توانند دست پیدا کنند و راهی جز نابودی برایشان متصور نیست.

وی افزود: پیام دیگر برای کشور‌های مرتجع منطقه و دولت‌هایی که تلاش می‌کنند عادی‌سازی را به جریان بیاندازند، این است که با این حرکات مذبوحانه نمی‌توانند جلوی حماسه حماسه آفرینان مقاومت را بگیرند.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام مخاطب پیام بعدی را خود مقاومت خواند و تصریح کرد: مقاومت نشان داده که استقامت ثمر‌بخش است و قائلان مماشات و گفت‌وگو باید بدانند که ایستادگی و مقاومت نتیجه بخش و پیروزی آفرین است.

آیت‌الله اختری افزود: مقاومت نسخه‌ای است که خداوند متعال در کلام وحی آن را تجویز کرده آنجا که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِذا لَقیتُم فِئَةً فَاثبُتوا وَاذکُرُوا اللَّهَ کَثیرًا لَعَلَّکُم تُفلِحونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که (در میدان نبرد) با گروهی رو به رو می‌شوید، ثابت قدم باشید! و خدا را فراوان یاد کنید، تا رستگار شوید» سوره مبارکه الأنفال آیه ۴۵

وی ادامه داد: پیام دیگر به مقاومان است که این عملیات نشان داد و نشان می‌دهد که پیروزی بزرگ در انتظار شماست و ما مردم مسلمان در کنار شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم و به شما تبریک می‌گوییم.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام به مسئولیت خطیر مسلمانان غیور ایرانی اشاره کرد و تأکید کرد: ما در برابر حوادث مسئولیم. یکی از وظایف ما علاوه بر اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل و اعلام حمایت از مردم حماسه آفرین فلسطین، این است که از فضای مجازی و از همه ابزارها در جهت نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین استفاده کنیم. چرا که رژیم غاصب در تلاش است جای مظلوم و ظالم را تغییر دهد. ما وظیفه داریم به هر طریق حقایق را به مردم نشان دهیم.

وی افزود: یکی از وظایف دیگر حمایت مالی از مردم فلسطین است که در تنگنای اقتصادی به سر می‌برند و در این برهه نیاز به حمایت مالی دارند.

آیت الله اختری در خاتمه چنین گفت: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» و این بیان مولای ما امیرالمؤمنین(ع) است که همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود و مردم عزیز ما به هر میزان و با هر آنچه در توان دارند در کنار مردم فلسطین هستند. همانطور که از آغاز انقلاب کنار آنها بودند و مردم فلسطین بدانند وعده خدا حق است و اسرائیل نابود خواهد شد.

در انتهای مراسم همه طلاب با مشت‌های کوبنده و گره کرده خود، شعارهایی سردادند از جمله: «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار