کد خبر: 1190818
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
وزیر دفاع ایالات متحده گفته که هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز گذشته (۱۰ اکتبر، سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه) تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی به دست نیاورده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران به حماس در حمله موشکی علیه رژیم صهیونیستی کمک کرده است و هفته گذشته، در جریان نشستی در بیروت، حمله به مواضع رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است.

طبق گزراش خبرگزاری رویترز، لوید آستین در این خصوص تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از حماس که از روز شنبه حملات زمینی، هوایی و دریایی را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است،حمایت می‌کند.

با این‌حال وی ادامه داد: «اما در این مورد خاص، ما هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در برنامه‌ریزی یا اجرای این حمله در اختیار نداریم».

پیش از این نیز، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در جمع خبرنگاران، مداخله ایران در حمله حماس را رد کرده بود.

وی در این خصوص گفت: «تجربه ما در این موضوعات به ما می‌گوید که برای گونه نتیجه‌گیری نهایی درباره این موضوع زود است».

میلر ادامه داد: «ما در حال بررسی اطلاعات بیشتر در هفته‌ها و روزهای آتی هستیم تا افکار خود را در این خصوص شکل دهیم و ببینیم که آیا حداقل کسی در سیستم ایران وجود دارد که درک روشن‌تری از آن‌چه که رخ داده، داشته باشد یا اینکه در جنبه‌هایی از این برنامه‌ریزی (حمله حماس) سهمی داشته یا خیر».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار