کد خبر: 1189063
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
رئیس جمهور عراق تأکید کرد که همه مناطق کُردنشین این کشور در معرض تجاوزات ترکیه قرار دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق به تجاوزات ترکیه در منطقه کردستان عراق واکنش نشان داد.

وزارت دفاع ترکیه امروز دوشنبه از اجرای حملات هوایی در شمال عراق خبر داد و افزود که شمار زیادی از عناصر پ. ک. ک در این حملات کشته و چندین مخفیگاه و انبار مهمات این گروه منهدم شد. بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، جنگنده‌های این کشور شامگاه یک شنبه ۲۰ مقر حزب کارگران کردستان را در شمال عراق بمباران و منهدم کرده است.

رشید با اشاره به اینکه عراق مخالف تجاوزات ترکیه به خاک این کشوراست، گفت که آنکارا چندین پهپاد را به خاک عراق ارسال و پایگاه‌های نظامی در منطقه کردستان احداث کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور عراق در اظهارات تلویزیونی گفت: «عراق به عنوان یک کشور دارای حاکمیت، این تجاوزات را نمی‌پذیرد».
وی افزود که بغداد برای دستیابی به توافق امنیتی با آنکارا تلاش می‌کند چرا که تجاوزات ترکیه به کشتار غیرنظامیان منجر می‌شود.

رسانه‌های محلی ترکیه صبح روز یکشنبه (دیروز) از وقوع یک حمله تروریستی در نزدیکی وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار