کد خبر: 1188632
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
رومانی مدعی شد، روسیه در ضمن اجرای حمله‌ای شبانه در اوکراین، حریم هوایی این کشور عضو ائتلاف ناتو را احتمالا نقض کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت رومانی که از اعضای ائتلاف ناتو است ادعا کرد، روسیه در حمله‌ای که جمعه شب در اوکراین انجام داده احتمالا حریم هوایی این کشور را نقض کرده، اما هیچ گونه بقایایی در خاک رومانی یافت نشده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، وزارت دفاع رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «در ضمن اجرای سری حملات جدیدی از سوی روسیه علیه برخی اهداف در اوکراین، عزیمت چند گروه از پهپاد‌ها به سمت خاک اوکراین را در نزدیکی مرز ثبت و نقض احتمالی غیرمجاز حریم هوایی رومانی را شناسایی کرده است.»

در هفته‌های گذشته رومانی چند بار مدعی یافتن بقایای پهپاد‌های سقوط کرده‌ای که به روسیه نسبت داد در خاکش شد، اما صحبتی از وقوع حمله احتمالی عمده به خاکش نکرد.

وزارت دفاع ملی رومانی اعلام کرد، نیروی پلیس این کشور در نزدیکی مرز، جایی که نقض ادعایی حریم هوایی این کشور توسط روسیه شناسایی شده، مستقر شدند و زنگ خطر برای ساکنان آنجا به صدا در آمد.

رومانی اواخر شهریور ماه در پی ادعاهایش درباره پیدا شدن قطعات هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده ارتش روسیه در خاکش ساخت پناهگاه‌های مخصوص حمله هوایی را برای ساکنان هم‌مرز با اوکراین آغاز کرد.

یک روز بعد از اعلام این برنامه، مقام‌های رومانی ادعا کردند برای سومین بار در عرض یک هفته، تکه‌هایی از یک پهپاد سقوط کرده مشابه با پهپاد‌های مورد استفاده ارتش روسیه را در خاک این کشور یافته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار