کد خبر: 1188366
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
همه دعوت بودند از بزرگ و کوچک، زن و مرد و پیر و جوان به مهمانی باشکوه امت احمد(ص) که به مناسبت هفته وحدت و در خیابان فردوسی سنندج برگزار شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جمعه شب از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج مملو از جمعیتی بود که بدون هیچ تعصب قومی و مذهبی و فقط به عشق رسول‌الله و خاندان نبوت کنار هم قرار گرفته بودند.

همه به مهمانی باشکوه امت احمد دعوت بودند، بدون هیچ مانع و محدودیتی، هیچ کس کارت دعوت نداشت اما ازچند روز پیش از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و یا بنرهای نصب شده در سطح خیابان‌ها، معابر و میادین برای حضور دعوت شده بودند.

همه آمدند تا با شرکت در این مهمانی ارادت و محبت خود را به پیامبر نور و رحمت(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان داده و به وحدت، و اتحاد رنگ و بوی دیگری ببخشند.

عاشقان و شیفتگان رسول‌الله (ص) با شور و شوقی وصف ناشدنی و پوشیدن لباس‌های رنگارنگ محلی از محلات دور و نزدیک شهر و همچنین سایر شهرستان‌های استان در این مهمانی شرکت کردند.

مهمانی از میدان آزادی و خیابان فردوسی شروع شده و تا میدان انقلاب و پس از آن نیز ادامه داشت، جمعیت حاضر به حدی زیاد بود که جای سوزن انداختن نبود.

ایجاد غرفه‌های مختلف از اول خیابان فردوسی و پذیرایی از مردم با چای و شربت و همچنین غذای گرم، راه‌اندازی وسایل بازی برای کودکان و برپایی ایستگاه نقاشی شور و حال بیشتری بویژه در میان کودکان ایجاد کرد.

ساعت از ۱۹ گذشته بود که استاندار مردمی کردستان وارد مهمانی شد و پس از حضور در میان مهمانان و بازدید از غرفه‌های دایر شده در میدان انقلاب سنندج به سخنرانی پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از برپایی این مهمانی باشکوه و استقبال گسترده مردم، گفت: برگزاری این جشن لبخند رضایت را بر لب کردستانی‌ها نشاند.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه خدا را شاکریم که مجموعه مدیران در استان و گروه‌های مردمی توانستند که هفته وحدت و شب میلاد پیامبر اکرم شب و روزی به یاد ماندنی برای مردم رقم بزنند، افزود: با اهتمام مردم این جشن اتفاق افتاد و روزی به یادماندنی در شهر سنندج رقم خورد.

وی یادآور شد: افتخار می‌کنیم که مردم پایه اصلی و رکن رکین امنیت استان هستند و امیدواریم که توفیق خدمت به این مردم را داشته باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: مفتخریم که بتوانیم خدمت مؤثری به مردم ارائه داده در طول سال با صمیمت و شادی بتوانیم به خدمتگزاری ادامه دهیم.

این مهمانی باشکوه تا پاسی از شب ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم تا پایان حضور داشتند و از برنامه‌های مختلف آن از جمله شعبده بازی، نمایش‌های طنز، دف نوازی و مولودی خوانی لذت بردند.

این برنامه از شبکه سوم سیما و همچنین شبکه استانی کردستان نیز پخش شد تا کسانی که نتوانستند حضوری شرکت داشته باشند بتوانند از برنامه‌های آن بهره ببرند.

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل (سال ۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود، علمای اهل تشیع ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه ۱۷ ربیع الاول و علمای اهل تسنن، در روز ۱۲همان ماه می‌دانند.

از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار