کد خبر: 1186937
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
وزارت دفاع آمریکا به کنگره اطلاع داد که با بسته جدید فروش ۵۰۰ میلیون دلاری تسلیحات به عربستان سعودی موافقت کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آژانس امنیت و همکاری دفاعی آمریکا به کنگره این کشور، موافقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بسته جدید فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری را اعلام کرد.

این قرارداد که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۲۱ سپتامبر)، به کنگره پیشنهاد داد، شامل قطعاتی برای تانک‌های آبرامز و ام-۶۰، خودرو‌های رزمی برادلی و خودرو‌های زرهی هاموی است. همچنین شامل قطعات یدکی تفنگ، لانچر‌های موشک ضد تانک تاو، رادار‌ها و دستگاه‌های دید در شب خواهد بود.

با این وجود منابع آگاه می‌گویند که این قرارداد، هیچ سیستم تسلیحاتی جدیدی نخواهد بود و در حد فروش تسلیحات پیشرفته‌ای که ریاض به عنوان پیش‌شرط برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، نیست.

به همین دلیل نیز رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که ایالات متحده آمریکا در حال بررسی پرونده انعقاد قرارداد‌های رسمی دفاعی با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای دستیابی به یک توافق تاریخی عادی سازی بین این دو طرف است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ نیز، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا، چندین توافقنامه و یادداشت همکاری اقتصادی به ارزش ۲۸۰ میلیارد دلار امضا کرده بودند.

«محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان نیز در مصاحبه اخیرش با «فاکس نیوز» با تایید نزدیک شدن ریاض به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو اذعان داشت که هیچ طرفی تمایل ندارد که ببیند عربستان سعودی منابع تسلیحاتی خود را از ایالات متحده به کشور دیگری تغییر می‌دهد و کشورش یکی از پنج خریدار بزرگ تسلیحات آمریکایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار