کد خبر: 1185134
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود بدهی‌های جهان را معادل ۲۳۸ درصد تولید ناخالص جهان برآورد کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جهان امروز درگیر بدهی‌های انباشته‌ای است که حجم گسترده‌ای از آن را مردم آینده باید پرداخت کنند. دولت‌ها به دلایل مختلف مخارج بیشتر از درآمد دارند که همین موضوع آن‌ها را مقروض کرده و بدهی‌های باقی مانده میراثی است که به نسل‌های آتی منتقل می‌شود. حتی آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان اکنون بدهی‌های بیشتر از تولید ناخالص داخلی دارد.

به گزارش تله تریدر، صندوق بین المللی پول امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد: بدهی جهانی در سال ۲۰۲۲ گرچه شاهد کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بوده است، اما همین میزان نیز معادل ۲۳۸ درصد تولید ناخالص جهان است!

در این گزارش آمده است: ما شاهد آن هستیم که طی دو سال اخیر روند بدهی‌های جهان به دلیل بازگشت فعالیت‌های اقتصادی به روند رو به رشد پیش از همه گیری کرونا شاهد کاهش بوده است. این درحالی است که ماه‌های نخست همه گیری کرونا جهان به دلیل انقباض شدید اقتصادی شاهد نکول بدهی‌ها بودیم.

با این حال، صندوق بین المللی پول می‌گوید بدهی بخش خصوصی شاهد کاهش بوده است، اما بدهی‌های عمومی (مربوط به دولت ها) هنوز هم بالاست.

این نهاد تاکید دارد گرچه طی ۳ سال گذشته شاهد روند نوسانی در بدهی‌های جهانی بوده ایم، اما چشم انداز بدهی‌های جهانی این گونه است که احتمال بازگشت به روند افزایشی بلند مدت وجود دارد. چین در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

شرایط آمریکا در زمینه بدهی بسیار وخیم است. بزرگترین اقتصاد جهان از سال ۲۰۰۱ تاکنون به طور پیوسته بیشتر از درآمدهایش هزینه می‌کند که به معنای انباشت بدهی است. اکنون بدهی‌های دولت آمریکا بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد دلار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار