کد خبر: 1185128
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی به جمهوری ترکیه طی دیدار با رهبران بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور پیرامون تقویت همکاری‌های مشترک دفاعی-نظامی و آخرین تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ژنرال «سید عاصم منیر» طی بازدید رسمی از ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور، وزرای دفاع و امور خارجه، فرماندهان ستاد کل، نیرو دریایی و هوایی این کشور دیدار کرد.

این دومین سفر خارجی فرمانده ارتش پاکستان طی هشت روز گذشته محسوب می‌شود. عاصم منیر چهاردهم شهریور بازدید رسمی از ازبکستان انجام داده بود.

روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ژنرال عاصم منیر به ترکیه بخشی از دیدار‌های دوجانبه سطح بالا بین هر دو کشور برای تقویت روابط تاریخی دیپلماتیک و نظامی است.

در این بیانیه آمده است: پاکستان و ترکیه برای تقویت همکاری‌های دفاعی، نظامی و آموزشی توافق کردند. فرمانده ارتش پاکستان از آنچه وی تلاش‌های ارتش ترکیه برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند، قدردانی کرد.

در جریان این بازدید وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ترکیه به پاس خدمات فرمانده ارتش پاکستان در راستای ارتقای روابط دفاعی بین دو کشور، نشان شایستگی قهرمان ترکیه را به وی اعطا کردند.

فرمانده ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور همیشه آماده است که از نیرو‌های مسلح ترکیه در حوزه‌های مختلف حمایت کامل کند.

پاکستان روابط نزدیکی با ترکیه دارد و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و همچنین دریایی همواره مورد توجه دو طرف قرار دارد. اسلام‌آباد و آنکارا مواضعی همسو در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار