کد خبر: 1184980
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
پاریس امروز خواستار آزادی فوری یک شهروند فرانسوی شد که در نیجر بازداشت شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه مدعی بازداشت یک شهروند فرانسوی از سوی نیجر شد.

بر اساس اعلام این رسانه، پاریس با صدور بیانیه‌ای در این خصوص خواستار آزادی فوری این فرد شد.

خبرگزاری رویترز در این باره اعلام کرد که وزارت خارجه فرانسه امروز سه شنبه خواستار آزادی فوری یکی از مقامات کنسولگری فرانسه شد که توسط نیرو‌های امنیتی در نیجر بازداشت شده بود.

در این بیانیه آمده است که یک مشاور اتباع فرانسوی در نیجر ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) توسط نیرو‌های امنیتی نیجر بازداشت شده است.

در این بیانیه اضافه شده است: سفارت پاریس از روز اول برای تضمین حفاظت کنسولی هموطنمان تلاش کرده است.

این در حالیست که سرهنگ «آمادو عبدالرحمان»، سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن» یکشنبه ۱۹ شهریور ماه با انتشار بیانیه‌ای در تلویزیون ملی نیجر گفته بود که فرانسه به عنوان بخشی از آماده‌سازی‌ها برای حمله نظامی به نیجر همچنان به استقرار نیرو‌های نظامی خود در چند کشور عضو مجمع اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکواس) ادامه می‌دهد.

هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله نظامی فرانسه و کشور‌های عضو اکواس به نیجر، هفته پیش یک منبع نظامی در نیجر اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش بورکینافاسو برای آموزش عملیات ضدتروریسم وارد این کشور شدند. پیش از این دو کشور بورکینافاسو و مالی تأکید کرده بودند که در صورت حمله نظامی به نیجر، از نیجر حمایت نظامی خواهند کرد.

نیرو‌های گارد ریاست جمهوری نیجر ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند. کودتاچیان نیجر روز جمعه ۶ مرداد ۲۸ ژوئیه، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار