کد خبر: 1184524
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
رسول حسنی
«اجتماع اربعین» گردهمایی عظیم جوانانی بود که همه معاندان و مخالفان نظام اسلامی متفق القول می‌گفتند سفره محرم و اربعین برچیده شده است. این حضور حداکثری امت اسلام خواب دشمنان را آشفته کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  دفاع‌پرس، بیش از چهارده قرن از قیام جهانی سیدالشهدا علیه السلام می‌گذرد و در همه این قرون حاکمان و صاحبان قدرت بسیاری سعی داشتند تا نهضت نامیرای آن حضرت را بی‌اثر و فراموش شدنی جلوه دهند و حتی دست به تخریب مضجع شریف امام حسین علیه السلام زدند و به هر حیله و تهدیدی دست زدند تا نام و یاد شهید کربلا فراموش شود، اما نتوانستند حتی برای مدت کوتاهی به هدف خود دست یابند.

این نگاه مسموم حاکمان دیروز در رفتار مشمئز کننده معدودی از مردم امروز انعکاس یافته است. مردمی که هر چند فراوانی ندارند، اما وجودشان را نمی‌توان منکر شد. آنانی که با ابزار فضای مجازی وارد میدان شده‌اند تا در جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی شبهه افکنی کنند و به خیال خود «اجتماع اربعین» را بی‌اثر کنند. البته که در این هیاهوی رسانه‌ای می‌توان دست پنهان معاندان نظام اسلامی را دید.

از اغتشاشات سال گذشته تا امروز این روند محرم ستیزی رشد بیشتری گرفت و هر چه به ایام سوگواری سیدالشهدا علیه السلام نزدیک می‌شدیم فعالیت بلاگر‌های معلوم‌الحال بیشتر می‌شد و با هشتک‌هایی نظیر نه به محرم و سیاه نمی‌پوشم و... به اصطلاح می‌خواستند بر ذهنیت جوانان و نوجوانان حاکم شوند و به بهانه آزادی خواهی و شعار‌هایی پوشالی فرهنگ عظیمی، چون عاشورا را در محاق فراموشی ببرند. اما حضور بی‌نظیر جمعیت عظیم امت اسلام در «اجتماع اربعین» خواب خوش این معاندان بی‌ریشه را به کابوسی وهم‌ناک تبدیل کرد.

این دشمنان ناآگاه ابدا درکی از حماسه حسینی ندارند و به حقیقت این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» یعنی چه؟ آن‌ها نمی‌دانند که امام حسین علیه السلام و قیام جهانی عاشورا در واژه محدود افسانه و اسطوره نمی‌گنجد تا به جنگ آن رفت. حقیقت سیدالشهدا علیه السلام فراتر از هر اندیشه حقیقت طلبی است که آزادگی را ورای آزادی می‌داند.

اغلب بدخواهانی که به انواع رسانه دسترسی دارند با شور و شوق از بی‌اعتبار شدن مجالس امام حسین علیه السلام حرف می‌زدند، اما «اجتماع اربعین» مردم نشان داد که عاشورا بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آن‌ها تبدیل شده است. این حضور گسترده و جهانی یک پیروزی به یادماندنی و فتحی مبین و آشکار در سطح بین‌المللی بود که پرچم ظفرمندی سید الشهدا علیه السلام را به اهتزاز درآورد. پرچمی که هیچگاه از رونق نخواهد افتاد.

دشمنت کشت، ولی نور تو خاموش نشد
آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار