کد خبر: 1184235
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
سناتور ایالت میسوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن نمی‌داند چه اتفاقی برای تسلیحات و کمک‌های مالی ارسال شده به اوکراین، می‌افتد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «جاش هاولی» سناتور ایالت میسوری آمریکا گفت که کاخ سفید واقعا نمی‌داند چه اتفاقی برای تسلیحات و کمک‌های مالی داده شده به اوکراین می‌افتد.

وی که با شبکه خبری «فاکس نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «بیاید واقعیت را بگوییم، ما نمی‌دانیم که چگونه و چرا این تسلیحات در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند، چون ما در آنجا ناظرانی نداریم که ناظر تسلیحات و کمک‌های مالی باشند که به اوکراین می‌دهیم. ما نمی‌دانیم چگونه این کمک‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند».

هاولی اضافه کرد: «دولت باید باید مراقب کمک‌های ارسالی به ولادیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) باشد، اما کسی این کار را انجام نمی‌دهد و کسی نیز تمایلی به گفتن واقعیت ندارد».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های نظامی آلمان طی روز‌های اخیر نگرانی شدید خود را از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین ابراز داشته‌اند.

نشریه «برلینر زیتونگ» روز شنبه در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیرو‌های مسلح اوکراینی هر روز و در شهر‌های مختلف و زیر ضربات نظامی روسیه در حال تحلیل رفتن است.

این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف‌بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که ارتش اوکراین متحمل تلفاتی شده که امکان جبران کردن آن وجود ندارد حال آنکه روسیه هنوز از تمام قوای نظامی خود استفاده نکرده است.

در این گزارش آمده است: «نیرو‌های مسلح اوکراینی تلفات سنگینی چه از نظر نفرات و چه از نظر تسلیحاتی که غرب به آن‌ها داده، متحمل شده است، اما هنوز هیچگونه دستاوردجدی بدست نیاورده است حال آنکه روسیه هنوز بخش عمده‌ای از نیروی نظامی خود را به کار نگرفته است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار