کد خبر: 1182850
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بیانیه گام دوم انقلاب به‌صراحت به نقش والای انقلاب اسلامی در مواجهه با مستکبران عالم و شکل‌گیری جریان مقاومت اشاره دارد.

اختصاصی جوان آنلاین؛ سفر رییس دستگاه دیپلماسی ایران به کشور‌های محور مقاومت در روز‌های گذشته، نشان از تداوم حمایت‌ها و سیاست‌های غیرقابل تغییر ایران اسلامی از مظلومان جهان است. در همین رابطه؛ «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به لبنان، (جمعه ۱۰ شهریورماه) با حضور در «روضه الشهدا» به مقام شهدای مقاومت از جمله عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سید مصطفی بدرالدین و شهید علی الزنجانی شهید ایرانی ادای احترام کرد.

مبانی حقوق دفاع از مقاومت اسلامی
باید گفت مبانی فقهی، منابع حقوق بین الملل و حقوق اساسی کشورمان، حمایت از مقاومت اسلامی را امری مشروع و به عنوان یکی از وظایف خارجی کشورمان قلمداد می‌کند.
در این بین منشور ملل متحد در ماده ۵۱، دفاع مشروع را مطرح و به رسمیت شناخته است: «در صورت حمله مسلحانه علیه یک عضو سازمان ملل متحد، تا زمانی که شورای امنیت اقدامات لازم را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی به عمل آورد، هیچ یک از مقررات این منشور، به حق دفاع مشروع انفرادی یا دست جمعی اعضا لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. اعضا باید اقداماتی را که در اعمال این حق دفاع از خود، به عمل می‌آورند، فوری به شورای امنیت گزارش دهند. این اقدامات، به هیچ وجه در اختیار و مسئولیتی که شورای امنیت طبق این منشور دارد و به موجب آن برای حفظ و اعاده صلح و امنیت بین المللی در هر موقع که ضروری تشخیص دهد، اقدام لازم را به عمل خواهد آورد، تأثیری نخواهد داشت».
اینگونه است که وزیر امور خارجه در نشست با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیروت ضمن ابراز خرسندی از دیدار مشترک با برادران حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت: در روند مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیستی، نقش حماس و جهاد و تلاش‌های وحدت بخش آنان بسیار تعیین کننده بود و در حمله اخیر دشمن صهیونیستی به غزه نیز اعلام تشکیل اتاق مشترک بین مقاومت از جمله حماس و جهاد، نشان دهنده حرکت هوشمندانه مقاومت در مبارزه علیه دشمن غاصب صهیونیستی است.
وی حمایت از قضیه فلسطین، مقاومت و مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین را سیاستی تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت وحدت عمل تمام ملت و گروه‌های فلسطینی برای احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر فلسطین تاریخی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.
رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز در این نشست مشترک، ضمن قدردانی مجدد از حمایت قاطع و مؤثر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت فلسطین، از دستاورد‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی و سیاست خارجی ابراز خرسندی کردند و بر عزم و اراده شکست ناپذیر گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین برای ادامه مبارزه تا شکست کامل رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین تأکید کردند.

اعلام تشکیل اتاق مشترک مقاومت/ جوهره سیاست خارجی ایران حمایت از مظلومان جهان است
تمجید از نقش حاج قاسم
همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار آخرین وضعیت فلسطین و بحران‌های چندلایه امنیتی و اجتماعی در درون سرزمین‌های اشغالی مورد بحث قرار گرفت و دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی‌ترین وضعیت قرار دارد و اگر از صهیونیست‌ها رفتاری مبتنی بر محاسبه خطا سرزند، با واکنش پشیمان کننده مقاومت مواجه خواهند شد.
سیدحسن نصرالله با اشاره به نقش سازنده ایران در قبال منطقه و لبنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت منطقه، لبنان و ایران، نقش سردار سلیمانی را در تثبیت امنیت منطقه در مقابله با صهیونیسم و تروریسم فراموش ناشدنی خواند.
سرانجام اینکه با حضور جبهه مقاومت و عملیات و پیروزی‌های پی‌درپی این جبهه، اسراییل مجبور شده است دور خودش دیوار بکشد، چراکه می‌داند از بین خواهد رفت. به همین دلیل در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات‌متحده، شهید سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد که برای دیدار‌های رسمی با مقامات عراقی به آن کشور سفرکرده بودند ترور کند، اما اشتباه این کشور‌ها در این است که با ترور شهید سلیمانی، نگرش و راه او از بین نخواهد رفت. خط‌مشی شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس، فرهنگ و خط‌مشی محور مقاومت و جهاد است و این فرهنگ ادامه خواهد داشت و بی‌شک سرنوشت آن پیروزی است و دشمنان باید هرروز آماده شکست‌های بیشتر در منطقه باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار