کد خبر: 1181741
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
برگزاری باشکوه راهپیمای اربعین در تحقق ارزش‌های تمدن نوین اسلامی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است؛ لذا باید این حماسه عظیم و بی‌نظیز پُربارتر و معنوی‌تر برگزار شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، نقش راهپیمایی اربعین در تحقق تمدن‌ نوین اسلامیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ دنیای امروز دنیای تمدن‌‌‌سازی است وعظمت یک تمدن به این است که با ظرفیت‌های خود از بین امکانات پیش‌رو بهترین انتخاب‌ها را انجام دهد تا موثرترین نقش تمدنی را بیافریند.

استکبار جهانی نیز در همین راستا تلاش می‌کند تمدن خود را به‌عنوان الگوی برتر برای کشورهای جهان معرفی کند، اما در این مسیر دین مبین «اسلام» را که بشر را به سوی تمدنی درخشان و پویا سوق می‌دهد، مانع بزرگی در فراگیر شدن این تمدن در سطح جهان می‌داند.

برهمین اساس، جهان استکبار با گسترش اسلام‌هراسی و ایجاد تفرقه‌ میان جوامع اسلامی تلاش می‌کند، تعالیم اسلامی را خدشه‌دار کرده و وحدت میان امت اسلامی را از بین ببرد؛ لذا با این تفاسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی را بیش از پیش برای مسلمانان جدی و با اهمیت می‌کند.

اما یکی از بارزترین تلاش‌های استکبار جهانی برای ضربه زدن به امت اسلامی کم‌رنگ جلوه دادن راهپیمایی اربعین است؛ چرا که راهپیمایی اربعین از ظرفیت و جایگاه والایی در تحقق تمدن نوین اسلامی برخوردار است.

بر همین اساس، دشمنان اسلام از برگزاری با شکوه این حرکت عظیم و بی‌نظیر هراس دارد؛ چون برای آن‌ها مجسم شده است که هدف این حرکت عظیم، نمایش ایثار و استقامت امت اسلامی در برابر ظلم و نابرابری است و دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

لذا اگر هر سال پیاده روی اربعین باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، این حرکت عظیم می‌تواند به‌عنوان یک ابر رسانه، مکر و حیله دشمنان را خنثی کند و پیام وحدت و همبستگی میان امت اسلامی و حتی آزادی‌خواهان جهان را به نمایش بگذارد و پادزهری بر اقدامات تفرقه‌افکن و تفرقه‌انگیز دشمنان که در یک دهه اخیر از سوی دشمنان جهان اسلام برای اختلاف میان جوامع اسلامی به کار گرفته شده است، باشد و به امت اسلامی در ایجاد تمدن نوین اسلامی کمک شایانی می‌کند.

بر همین اساس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی بر هرچه باشکوه برگزار شدن راهپیمایی اربعین تاکید کردند و فرمودند: «راهپیمایی اربعین را هرچه می‌توانید و هرچه می‌توانیم، باید پُربارتر و معنوی‌تر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبه‌روز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامه‌ریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را می‌خواهیم. ملت‌های اسلامی ظرفیت‌های عظیمی دارند که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، امت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار