کد خبر: 1181627
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس در گفتگو با «جوان»:
سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شـورای اسلامی «مهـار تـورم و رشد تولیـد» را مأمـوریت همیشگـی قوا بـرشمـرد و بر رشـد تولیـد به عنـوان سـازوکار توقـف قطار تـورم تأکیـد کـرد.
حسن رضائیان

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس در گفتگو با «جوان» در خصوص وضعیت تحقق شعار راهبردی سال گفت: رهبر معظم انقلاب نامگذاری شعار سال را روی ریل دو مشکل اساسی اقتصاد کشور انجام دادند، تورم و نابسامانی در حوزه تولید دو معضل جدی برای اقتصاد کشور هستند. وی افزود: مقام معظم رهبری با شناسایی دقیق گلوگاه‌های مشکلات اقتصاد کشور، راهبردی اساسی را برای خروج از مشکلات کشور مطرح کردند. قطعاً با رشد و جهش در تولید و حمایت از تولید‌کنندگان و صنعتگران در ابعاد مختلف، تورم سیر نزولی پیدا خواهد کرد. مفتح با تأکید بر اینکه اشتغال، یکی از چالش‌های جدی در کشور است، ادامه داد: «مهار تورم و رشد تولید» نسخه‌ای مهم برای اشتغال‌زایی است، زیرا با رشد تولید، خیلی از کارخانجات تعطیل و نیمه‌فعال دوباره به چرخه تولید باز خواهند گشت و از طرفی دیگر خیلی از جوانان وارد چرخه تولید خواهند شد و اشتغال‌آفرینی خوبی صورت خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس اظهار داشت: مأموریت مهم مسئولان کشور متناسب با چارچوب هر شغل و مجموعه مدیریتی خود، برنامه‌ریزی جامع در راستای تحقق «مهار تورم، رشد تولید» است و مجلس با قانونگذاری، دولت با اجرای ویژه قوانین مصوب در این مسیر و قوه قضائیه در بحث تسهیل‌گری با سرعت‌دهی به پرونده‌های مراکز تولیدی در دادگاه‌ها، باید در مسیر تحقق شعار سال گام بردارند.
مفتح با اشاره به اینکه بالا بودن نرخ تورم، دست‌انداز‌های بزرگی در مسیر تولید ایجاد می‌کند، تصریح کرد: افزایش تورم اثر عکس بر جریان تولید در کشور دارد و تولید در بستر تورم نمی‌تواند شکل مطلوبی داشته باشد، قطعاً با بهبود فضای تولید با حمایت صنعتگران و تولید‌کنندگان در حوزه‌های مختلف مانند تأمین نقدینگی و مواد اولیه با قیمت مناسب این اتفاق مهم در بدنه اقتصاد کشور خواهد افتاد.
سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس بیان کرد: رشد تولید به سرعت قطار تورم را متوقف خواهد کرد و از طرفی هم بانک مرکزی باید سیاست‌های مهار تورم را به شکل جدی در دستور کار خود قرار دهد، باید به این مهم همواره توجه داشت که ارزش پول کشور زمانی بالا می‌رود که شاهد رشد و رونق تولید باشیم. مفتح تأکید کرد: همت دولت در بحث تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» باید مضاعف شود، اقدامات خوبی در این راستا هم صورت گرفته است، ولی باید جدی‌تر از قبل به تحقق شعار سال بپردازند، سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هم باید جدیت خاصی در این راستا داشته باشند. سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس خاطرنشان کرد: مهار تورم و رشد تولید، راهبردی همیشگی است و باید برای ثبات و رونق اقتصاد کشور همواره در دستور کار قوا و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باشد، حمایت از تولید باید به طور جدی در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد و با جدیت در این مسیر قدم بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار