کد خبر: 1181616
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد انتظار دارد این کشور در ماه سپتامبر کمک نظامی بیشتری دریافت کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که کشورش انتظار دارد کمک‌های نظامی بیشتری برای این کشور در ماه سپتامبر از سوی کشور‌های هم پیمانش اعلام شود.

براساس گزارش تل تریدر، زلنسکی در تلگرام نوشت: «بسته‌های دفاعی جدید برای اوکراین در حال آماده سازی است. توپخانه، خودرو‌های زرهی، دفاع هوایی و موشکی و همچنین تجهیزات پاکسازی مین. هر یک از شرکا از نیاز‌های ما آگاه هستند. ما منتظر تصمیم گیری هستیم. طی چند روز گذشته، فنلاند، دانمارک، هلند و نروژ بسته‌های کمک نظامی جدیدی را برای کی‌بف اعلام کردند.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین از آمریکا به خاطر تحریم‌های اخیر علیه روسیه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که کشور‌های بیشتری با اقدامات مشابه همراه شوند.

ارتش اوکراین در عملیات‌های تهاجمی به منظور آزادسازی مناطق جنوبی و شرقی کشور به تجهیزات مین زدایی به شدت نیازمند است، زیرا واحد مهندسی ارتش روسیه اقدام به مین گذاری گسترده مناطق به منظور کند کردن روند حرکت نیرو‌های اوکراینی کرده است.

طی چند روز گذشته نیز دانمارک و هلند به عنوان نخستین کشور‌های غربی موافقت خود را با اعطای جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین اعلام کرده بودند؛ اقدامی که با محکومیت روسیه همراه شد و مسکو اعلام کرد چنین اقدامی می‌تواند باعث تشدید درگیری‌ها و گسترش جنگ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار