کد خبر: 1179217
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
برابر برنامه ریزی های انجام شده، هزار نفر نیروی خدمات رسان از شهرداری مشهد برای خدمت رسانی زایرین به عراق اعزام می‌شود.
فریبا کیانی

شهردار مشهد  در حاشیه مراسم بدرقه کاروان اربعین خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد اظهار کرد: کاروان خدام الحسین شهرداری مشهد امسال با تجهیزات و نفرات بیشتری در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا می کند.

وی با اشاره به وظائف محول شده به شهرداری مشهد در مراسم اربعین حسینی افزود: رسیدگی به امور خدمات شهری و خدمت به زائران بارگاه علوی در نجف اشرف مهم ترین وظیفه شهرداری مشهد در ایام اربعین پیش رو است.

شهردار مشهد عنوان کرد: ۶۰۰ نفر از پاکبانان رفت و روب ۱۷ کیلومتر از معابر اطراف حرم امیرالمومنین علی(ع) را بر عهده دارند و به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

قلندر شریف فعالیت در حوزه حمل و نقلی را دیگر وظیفه شهرداری مشهد در ایام اربعین عنوان کرد و بیان کرد: ۱۲۵ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون به منظور ارائه خدمت به زائران ایرانی جهت دسترسی بهتر به مرز و یا انتقال از مرز به شهر نجف، کاروان خدام الحسین شهرداری مشهد را همراهی می کنند.

شهردار مشهد از اعزام ۵۰ خودرو خدماتی به کشور عراق خبر داد و افزود: خودروهای خدماتی همانند خودرو آتش نشانی، خودرو مه پاش، خودرو حمل متوفی، خودرو جمع زباله و خودرو پرس زباله از جمله آنها هستند.

وی با اشاره به آسیب شناسی و بررسی فعالیت های سال گذشته این کاروان عنوان کرد: امسال در کنار نیروهای خدمات شهری تصمیم گرفته شده تا تعدادی راهنمای زائر این کاروان را در سفر به کشور عراق همراهی کنند..

 رافت خاصه حضرت رضا(ع) در مسیر همسفر شماست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی  در مراسم بدرقه کاروان خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد که در رواق دارالحجه شهرداری مشهد برگزار شد اظهار کرد: امروز بزرگترین موفقیت متعلق به کسانی است که قرار است در خدمت زوار قبر سید الشهدا(ع) باشند زیرا شما توفیق پیدا کرده اید که همانند فرشتگان الهی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنید.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه مشهد تمامش حرم امام رضا(ع) است گفت: شهرداری مشهد نهادی است که وابسته به امام هشتم (ع) است و تلاش می کند تا تمامی فعالیت هایش سبب ایجاد خدمتی برای زائران حرم رضوی شود.

وی با بیان اینکه امروز صدهاهزار شیعه آرزو خدمت رسانی به زوار حسینی در ایام اربعین را دارند گفت: شهرداری مشهد سبب شده تا این سعادت نصیب تعدادی از دوستداران اهل بیت شود بنابراین آنها نیز باید با قدر دانستن این شرایط، حداکثر استفاده از این موقعیت را انجام دهند.

 

هیچ خللی در فعالیت های روزمره همکاران ما در مشهد رخ نخواهد داد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم بیان کرد :  تعداد بسیار زیادی از پاکبانان درخواست حضور در کاروان خدام الحسین (ع) را داشتند که نهایتا با گزینش های صورت گرفته تعداد 600 پاکبان برای حضور و خدمت رسانی در راهپیمایی باشکوه اربعین انتخاب شدند.

مهدی یعقوبی گفت: با توجه به گرمای هوا در کشور عراق، پیش بینی هایی برای بهبود تهویه لباس پاکبان ها صورت گرفته تا همکاران ما بتوانند در شرایط بهتری به خدمت رسانی مشغول شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای پاکبانان خاطرنشان کرد: افزایش میزان تعاملات با طرف عراقی و افزایش میزان آگاهی پاکبانان نسبت به شرایط کشور عراق قطعا بر کیفیت فعالیت های برنامه ریزی شده می افزاید.
یعقوبی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام پاکبان ها به کشور عراق در امورات خدمات شهری شهر مشهد تاثیری دارد تاکید کرد: توجه به تجربیات سالهای گذشته و برنامه ریزی برای پوشش تمامی نیازهای شهر مشهد به گونه ای است که هیچ خللی در انجام امورات خدمات شهری به خصوص رفت و روب شهری رخ نخواهد داد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیش بینی افزایش تعداد زائران در ایام پایانی صفر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به شرایط مساعد جوی شاهد افزایش میزان زائران ورودی به شهر مشهد دهه پایانی صفر باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار