کد خبر: 1179190
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پرونده کیفری دونالد ترامپ دوباره مفتوح شده است تا به اتهاماتی که علیه او در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وارد شده است، پاسخ دهد و قوه قضائیه به او ۱۰ روز فرصت داده تا خود را به دادگاه معرفی و از خود دفاع کند.

درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا خود را از هرگونه اتهام انتخاباتی و کیفری مبرا می‌داند، قوه قضائیه ده‌ها پرونده قطور را برای او باز کرده است که باید به هر کدام از آن‌ها رسیدگی شود. فانی ویلیس، دادستان شهر فولتون در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مهلتی ۱۰ روزه برای ترامپ و دیگر متهمان این پرونده جهت تسلیم داوطلبانه به مقام‌های قضایی داده شده است.
به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، ویلیس سه‌شنبه شب گفت که به متهمان از جمله «مارک میدوز»، رئیس پیشین دفتر کاخ سفید، «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ و سایر معاونان او تا ۲۵آگوست مهلت می‌دهد تا خود را تسلیم کنند. دادستان در پرونده اتهام علیه ترامپ و ۱۸ متهم دیگر به قانون سازمان‌های فاسد و اخاذی که در ایالت جورجیا اعمال می‌شود و به مجازات‌های حبس از پنج تا ۲۰ سال تصریح می‌کند، استناد کرده است.
وی تأکید کرد که متهمان به جای پایبندی به سازوکار قانونی در ایالت جورجیا برای اعتراض به نتایج انتخابات به یک طرح اخاذی مجرمانه دست زدند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را باطل کنند. دادستان تصریح کرد که در تلاش برای آغاز محاکمه همه متهمان ظرف شش ماه است و تعیین جدول زمانی در این باره به عهده قاضی است.
این فهرست شامل ۴۱ اتهام از جمله اظهارات نادرست، ارائه مدارک جعلی، جعل هویت، تحت فشار قرار دادن شهود، ارتکاب یک سری جرایم اطلاعاتی و ارائه شهادت دروغ است. این پرونده به یک تماس تلفنی در ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود که در آن ترامپ از براد رافنزبرگر، مقام ارشد انتخابات جورجیا، خواسته بود تا آرای کافی را برای جبران شکست اندک خود در این ایالت بیابد، اما رافنزبرگر از انجام این کار خودداری کرد.
در پایان تحقیقات دوساله ویلیس در مورد این پرونده، کیفرخواست توسط هیئت منصفه بزرگ در آتلانتا، پس از شنیدن شهادت شاهدانی که از سوی دادستانی فراخوانده شده بودند، تأیید شد و باید او در دادگاه حاضر شود تا از خود رفع اتهام کند. ترامپ در مجموع با ۹۱ اتهام جنایی در چهار حوزه قضایی مختلف مواجه است و محاکمه او قرار است در می‌۲۰۲۴ در بحبوحه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شود.
سند ۱۰۰ صفحه‌ای ترامپ
اگرچه اتهامات زیادی علیه ترامپ درباره انتخابات ریاست جمهوری و سایر پرونده‌ها وجود دارد، اما او گفته است اسنادی را رو خواهد کرد تا صحت ادعاهایش را ثابت کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود گفت دوشنبه هفته آینده در نشستی خبری با حضور هوادارانش سندی ۱۰۰صفحه‌ای را در اثبات ادعایش در مورد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا منتشر خواهد کرد. لیز هرینگتون، دستار و مشاور دونالد ترامپ، به وی در جمع‌آوری یک سند ۱۰۰ صفحه‌ای درباره ادعای تقلب او در ایالت جورجیا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک کرده است. ترامپ در صفحه اجتماعی خود مدعی شده این اسناد آن قدر قوی هستند که پس از انتشار آن‌ها تمامی اتهامات علیه او و دستیارانش برداشته خواهد شد. به گفته یک منبع آگاه، این اسناد چند هفته‌ای می‌شود که در حال جمع‌آوری است و شامل اطلاعاتی درباره تقلب‌های گسترده ناهنجاری‌های سیاسی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.
ترامپ در سه سال گذشته همواره ادعا کرده که در انتخابات تقلب شده است و به جای بایدن او پیروز انتخابات بود و تاکنون از این مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است. در بیانیه‌ای قبل از صدور کیفرخواست، ستاد انتخاباتی ترامپ، ویلیس، از حزب دموکرات را متهم کرد که انگیزه‌های حزبی «دیوانه‌وار» برای تضعیف تلاش او برای انتخابات دارد. در این بیانیه آمده است: «این یک تلاش خطرناک طبقه حاکم برای خفه کردن انتخاب مردم است.» ترامپ بار‌ها گفته که با وجود تلاش‌های دموکرات‌ها برای کنار زدن او از کارزار انتخاباتی تا آخر به مسیر خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر هم در بین نامزد‌های جمهوریخواه شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات سال آینده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار