کد خبر: 1178541
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
رئیس فدراسیون فوتبال از کاهش محسوس هزینه‌های تیم‌‎های لیگ برتری با اجرای قانون سقف بودجه خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته اول با اشاره به اهمیت کسب مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی گفت: درباره مجوز حرفه‌ای در جلسه امروز هیئت رئیسه AFC، بحث شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این است که لیگ حرفه‌ای ایجاد کند. تشکیل این لیگ در حال تصویب است و بعد از مدتی اجرایی می‌شود. قرار است یک لیگ حرفه‌ای مانند اروپا با تغییراتی در آسیا راه‌اندازی شود.

تاج اظهار داشت: مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی قطعی و ضروری است، البته در کنار این، مجوز ملی هم باید دریافت کنند. هر تیمی که نتوانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند باید مجوز ملی داشته باشد که نسبت به مجوز حرفه‌ای شرایط راحت‌تری دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: تاکنون ۶ تیم لیگ برتری و ۲ تیم بانوان مجوز حرفه‌ای دریافت کرده‌اند که به نظر من شروع خوبی است. کار‌هایی مانند مجوز حرفه‌ای، سقف بودجه و شفاف‌سازی مسائلی است که باید دیر یا زود انجام می‌شد. در فدراسیون فوتبال، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفته شد که این کار آغاز شود و از امسال شروع کردیم.

تاج با اشاره به کاهش هزینه‌ها با اجرای قانون سقف بودجه، یادآور شد: یکی از رسانه‌ها اشاره کرده بود تیمی که پارسال ۵۵۰ میلیارد هزینه کرده امسال ۳۲۵ میلیارد هزینه کرده است و این روند کاهشی هزینه‌ها باعث می‌شود تا بدهکاری تیم‌ها کمتر و تراز مالی تیم‌ها به مرور مثبت شود، به خصوص که تراز مالی مثبت یکی از اصلی‌ترین بخش‌های صدور مجوز حرفه‌ای است. با این وضعیت دیگر چک دادن و به ارث گذاشتن بدهی برای مدیران بعدی کمتر می‌شود. همین سخت‌گیری که در لیگ برتر اعمال شد از سال آینده در لیگ دسته اول هم رخ خواهد داد. هر چند امسال هم باشگاه‌ها در دسته اول سقف بودجه دارند و باید آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه راه‌حل منطقی در فوتبال دنیا همین است که باشگاه‌ها به اندازه درآمد هزینه می‌کنند و بازیکن می‌خرند، ادامه داد: هرچه درآمد بیشتر باشد باشگاه بازیکن بزرگ‌تر جذب می‌کند و این بستگی به بودجه باشگاه دارد. هرچند در ایران با توجه به اینکه درآمد پایدار فوتبال کم است، بحث‌های موازی را دنبال کنیم تا هزینه‌ها کنترل شود و لیگ با صلابت پیش برود. امیدوارم با این تدابیر هر سال تعداد بدهکاران و طلبکاران که در کمیته وضعیت و انضباطی در رفت‌وآمد هستند، کمتر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار