کد خبر: 1177030
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در دفتر نماینده ولی فقیه خراسان رضوی برگزار شد
در آستانه فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی «سید احمد علم الهدی » با اصحاب رسانه در مشهد محل دفتر امام جمعه برگزار شد .
فریبا کیانی

به گزارش جوان آنلاین خراسان رضوی ، در آستانه فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار  نشست صمیمی اصحاب رسانه به میزبانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد . آیت الله سید احمد علم الهدی در این نشست ضمن تقدیر از مجاهدت خبرنگاران به ظرفیت ها و مزیت های رسانه های انقلابی اشاره کرد و افزود : همه مدیران و مسئولان کشور باید از تحلیل ها و نظریات خبرنگاران در راستای حل مسائل و مشکلات کشور استفاده کنند .

 

  • مسئولین باید بیشتر از نظریه ها و تحلیل های رسانه استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در یک سلطه خبری و وسعت اطلاعاتی قرار دارند  اظهار داشت : خبرنگاران از مسائل کشور درک  و فهم بهتری دارند وباید مسئولین روی درک و تحلیل های اصحاب رسانه بیشتر از تحلیل های فعالان سیاسی در جناح های مختلف حساب باز کنند و مورد توجه قرار بدهند  و اگر روحیه مشورتی در مسئولین باشد با شوق و با استفاده از تحلیل های خبرنگاران می توانند کشور را بهتر اداره کنند ولی اگر به سراغ نظریات جریان های مختلف بروند جریان ها بر اساس مبانی فکری متفاوت و نگاه سیاسی که دارند مسائل را با زاویه اختصاصی نسبت به خودشان می بینند و شاید به خیلی از موارد مهم توجه نداشته باشند .

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت : خبرنگاران مسائل کشور را با بینش بهتر و چند جانبه می بینند و این نگاه ارزشمند است .

 

  • خبرنگاران کمتر از هرقشری تحت تاثیر تبلیغات و فضا سازی دشمن قرار می گیرند

وی از مطلع بودن خبرنگاران نسبت به مسائل کشور سخن گفت و عنوان کرد :اگر بخواهیم اقشار مختلف کشور را از نظر تاثیر پذیری تبلیغات و فضا سازی دشمن درجه بندی کنیم ،خبرنگاران کمترین گروهی هستند  که تحت تاثیر فضاسازی دشمن قرار می گیرند چون از مسائل و رویدادها مطلع هستند و به بینش ها ی مختلف جهانی نسبت به مقام معظم رهبری  و انقلاب توجه دارند .

نماینده ولی فقیه به ارزش گذاری جریان ها و اشخاص توسط دشمن  اشاره کرد و گفت : مشکلات فراتر از فضا سازی  این است که دشمن جریان های ضد ارزش ما را ارزش گذاری می کند و شروع به باد زدن آن می کند که آنرا شعله ورتر کرده و جریان های ضد ارزشی را ایده آل مطرح کند و شرایط خود تحقیری در برخی از خواهر و برادر خبرنگار ایجاد می کند به طوری که اگر  خبرنگاران بخواهند از دستاوردهای نظام یا دولت بگوید ،احساس حقارت می کند چون دشمن مسئله حمایت از دولت و نظام را یک مسئله ضد ارزش می داند دشمن حتی برای رسیدن به اهدافش  روی افرادی که می خواهد ، مقابله اجتماعی ایجاد می کند تا او را  از عرصه بیرون کند اولین اقدامی که انجام می دهندافراد را ارزش گذاری می کند و او را ضد ارزش می کند.

وی در مصداق همین ارزش گذاری نادرست گفت :  رسانه ای که کاملا همسو با ما و آرمان های انقلاب است مطالبی که بنده در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنم و مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد به اسم یک کارشناس منتشر می کند چون به دلیل جو سازی هایی که صورت گرفته ، این رسانه معتقد است اگر در این مطلب اسم بنده باشد ممکن است مورد تهاجم قرار بگیرد .

علم الهدی ادامه داد : مشکلی که امروزه در عرصه رسانه داریم این است که این ارزش گذاری ها در فضای رسانه ای اثر می گذارد و رسانه ها در عرصه های آکادمیک و اجتماعی  با توطئه و فتنه های دشمن به جای دفاع از حق ، باطل را ترویج می کند .

 

  • مردم متوجه جنگ ترکیبی دشمن نیستند

 نماینده ولی فقیه به مشکلات دوران اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت :  اینگونه نیست که بگوییم در آن دوره  مسئولین  بهتری مدیریت دستگاه های دولتی کشور را بر عهده داشتند لذا اکنون مدیران انقلابی تر و تحصیل کرده تر که در بستر همین انقلاب رشد کردند مدیریت کشور را انجام می دهند و علت بیشتر شدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم را وجود جنگ ترکیبی است .

 

وی در این باره توضیح داد : ما در زمان جنگ تحمیلی فقط در تحریم تسهیلات جنگی بودیم ولی در جنگ ترکیبی  علاوه بر تهاجم جنگ تحمیلی ،در تحریم دارو ، مواد اولیه ، تکنولوژی و فن آوری و ... قرار گرفتیم و توطئه های فرهنگی و فتنه انگیزی زیادی دشمن انجام می دهد .

علم الهدی از نا آگاه بودن مردم نسبت به جنگ ترکیبی گفت  و ادامه داد: تفاوتی که جنگ تحمیلی با جنگ ترکیبی دارد این است که مردم متوجه جنگ ترکیبی که دشمن عرصه رسانه و فرهنگ کشور را هدف قرار داده ، نیستند و آن آمادگی که نیروهای دفاعی در حملات جنگ ترکیبی باید داشته باشند وجود ندارد در صورتی که در جنگ نظامی جریان های دفاعی به صورت جدی و با قدرت مقابل دشمن ایستادند به همین دلیل شرایط امروز جامعه  از زمان جنگ تحمیلی به مراتب سخت تر می باشد و مدیریت مسئولین  در دستگاه ها دشوار می باشد .

وی گفت : اکنون شما خبرنگاران مانند سربازان جنگ تحمیلی در جبهه رسانه قرار گرفتید شما در این انقلاب به دنیا آمدید و در بستر انقلاب رشد جسمی و فکری داشتید و توقع می شود با همان روحیه انقلابی در صف مقدم جبهه  از آرمان ها و ارزش های  انقلاب دفاع کنید .

 

  • دادخواهی ، مخالف با جریان آزاد رسانه ها است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از حجم سنگین تخریب ها علیه خودشان گفت و توضیح داد : در رسانه های مطبوعاتی غیر همسو توهین و تهمت های زیادی با  روش های مختلف مثل تقطیع کلمات متوجه بنده بوده است ولی تا کنون از هیچ رسانه و خبرنگاری شکایت نکردم چون اعتقاد دارم دادخواهی ، مخالف با جریان آزاد رسانه ها است .

وی ادامه داد : نمی توان جلوی رسانه را گرفت چون رسانه مثل اکسیژن ، مایه حیات و بقای انسان است و مسدود کردن جریان آزاد رسانه ها باعث می شود که دشمن شکلی که می خواهد جریان ها را روایت کند .

علم الهدی با اشاره به آیه 6سوره مبارکه حجرات «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ» گفت : روشنگری و مطالبه گری که به دور از شایعه و تهمت باشد باعث آرمان گرایی در جامعه و زمینه ساز اصلی توسعه و تحول  در کشور است  فقط رسانه باید مراقب باشند دشمن با نقد آنها تغذیه نشود که نظام و دولت  را مورد هجمه قرار بدهند که مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار