کد خبر: 1176635
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته خبر از برگزاری نشستی فوق‌العاده با حضور وزیران و رئیس سرویس‌های امنیتی و نظامی این رژیم دادند که باتوجه به وخامت اوضاع بین تل‌آویو و حزب‌الله لبنان خبر از قریب الوقوع بودن جنگی بین دوطرف می‌دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، روزنامه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته در گزارش‌هایی اعلام کردند که کابینه امنیتی اسرائیل که از هشت وزیر به همراه روئسای سرویس‌های امنیتی و نظامی این رژیم تشکیل شده است یک نشست فوق العاده‌ای را برگزار کردند که دستور کار اصلی آن بررسی کمی و کیفی میزان آمادگی ارتش «اسرائیل» برای درگیر شدن در جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان است.

در این میان روزنامه «یدیعوت آحارونوت» روز گذشته در خبری اعلام کرده که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یک نشست فوق العاده را با حضور تمامی سران و مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی این رژیم برگزار کرده است. در این نشست اعضای کابینه امنیتی این رژیم در کنار بررسی کمی و کیفی میزان آمادگی ارتش «اسرائیل» برای درگیر شدن در جنگ احتمالی، میزان تاثیرپذیری ارتش خود را از تصویب لایحه اصلاحات قضائی را نیز به صورت بسیار ویژه مورد بحث و بررسی قرار داده است.

علت امر هم این است که به دلیل اصرار و پافشاری نتانیاهو برای تصویب طرح اصلاحات قضائی شاهد موج گسترده اعتراضات و نارضایتی‌های اقشار مختلف صهیونیست‌ها بودیم که در این میان شاهد ایجاد موج بزرگ و گسترده نافرمانی نظامیان ارتش این رژیم به ویژه نیرو‌های ذخیره ارش رژیم صهیونیستی بودیم و هستیم. بر این اساس نشستی هم که روز گذشته برگزار شد نیز با هدف بررسی و ارزیابی میزان لطمات و آسیب‌های وارد شده به بدنه ارتش این رژیم برگزار شده است.

البته نگرانی‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم نه تنها بیراه نیست بلکه بسیار بجا هم است. زیرا نافرمانی ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل را اگر در کنار اعتصاب بیش از ۳۰ خلبان زبده و کارکشته نیرو‌های هوایی این رژیم قرار بدهیم به خوبی متوجه می‌شویم که عملا نیروی هوایی این رژیم هم اکنون نیز با بحران بسیار جدی خطرناکی روبرو شده است.

از طرف دیگر با بحرانی که بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بر سر چادر‌هایی که این گروه مقاومتی لبنانی در مرز با اسرائیل احداث کرده است نیز روبرو هستیم که هرلحظه احتمال وقوع یک جنگ بزرگ و گسترده منطقه‌ای بین دوطرف وجود دارد. این در حالی است که وضعیت نامناسب ارتش این رژیم سران و مقامات تل‌آویو را در شوک و سردرگمی بزرگی فرو برده که دست کم در کوتاه مدت راه حلی برای آن ندارند.

موضوعی دیگری که شرایط این روز‌های رژیم صهیونیستی را از جهات دیگه‌ای بحرانی کرده وضعیت شکننده امنیتی در کرانه باختری و ارتباط نامناسب و تنش‌آلود این رژیم اشغالگر با تشکیلات خودگردان فسطین است. بر این اساس در نشست روز گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز شاهد بودیم که پیرامون این موضوع نیز فرماندهان نظامی این رژیم به بحث و تبادل نظر پرداختند تا بلکه در میانه این وضعیت بحرانی که در داخل آن قرار گرفتند راه حلی جهت مدیریت این وضعیت و جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی بیاندیشند.

حال در این میان باید به هشدار‌ها و اخطار‌های «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به بنیامین نتانیاهو هم توجه کرد. زیرا این مقام «اسرائیلی» با ارسال پیام‌های هشدارآمیزی به نتانیاهو به وضعیت بحرانی کرانه باختری اشاره کرده و گفته که بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی به زودی شرایط کرانه باختری برای تل‌آویو بحرانی‌تر نیز خواهد شد. شاهد این امر هم افزایش و گسترش میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان است که موجب شده تا تعداد عملیات‌های مقاومتی نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شود.

از طرف دیگر نیز روزنامه «یدیعوت احارونوت» در گزارش‌های خود آورده که مقامات ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز هشدار داده‌اند که «دشمنان اسرائیل شرایط ناامید کننده داخلی را نقطه ضعف کشور می‌دانند و معتقدند که باید از این شرایط نهایت استفاده را برد». بر همین اساس هم شاهد هستیم که عملیات‌های مقاومتی فلسطنیان سه برابر سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

در پایان باید گفت سیر تحولات و حوادث برای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سرعت درحال وخیم‌تر شدن و حرکت به سوی یک بحرانی فراگیر و همه جانبه است و با توجه به تجمیع مسائل و مشکلاتی که تل‌آویو با آن‌ها دست به گریبان است شاهد فرورفتن بیش از پیش این رژیم اشغالگر در بحرانی وسیع و گسترده است که گویی رژیم صهیونیستی از آن راه فراری نداشته و نخواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار